Babylon’s Fall PC-recensies – Recensie van onze critici

Met de release van Elden Ring eind vorige maand, die veel bijval kreeg, is het verrassend dat Square Enix ervoor koos om tegelijkertijd een third-person fantasy-game uit te brengen. Babylon’s Fall werd op 3 maart uitgebracht als de nieuwste game van Platinum Games, de studio achter Nier: Automata – maar zijn de recensies veelbelovend?

Als een nieuwe live-action multiplayer-game staat Babylon’s Fall al voor een zware strijd toen het werd gelanceerd met middelmatige spelersaantallen op Steam en “gemengde” recensies in de winkel. Aan de overtuigende kant waren recensies van websites niet veel beter voor de nieuwste Platinum-game – de scores daalden tot één ster op vijf. OpenKritiek Het geeft het een kritisch gemiddelde van 40, wat wordt gemarkeerd als “zwak”.

Een niet-geregistreerde recensie van de Rock Paper Shotgun beschrijft het als “directe schade” en “een verbijsterende mix van online actie-RPG’s overspoeld met ondankbare activiteiten en buit”. ComingSoon.net heeft een van de meest positieve recensies en merkt op dat het “enkele boeiende ontmoetingen met eindbazen en een interessanter levelontwerp” bevat.

Aan de meer negatieve kant beschrijft een VGC-recensie de val van Babylon als “visueel verouderd, consequent saai en met de meest middelmatige PlatinumGames-gevechten die we ons kunnen herinneren”. TheGamer is mogelijk nog meer ontwrichtend en beschrijft het als “een slechte poging om geld te grijpen die niet zo ver gaat – niemand zou er geld aan willen uitgeven”.

Hier zijn alle scores en recensies die nu beschikbaar zijn:

Het is dus geen geweldige lancering voor de nieuwste platina-game. Er waren suggesties voor problemen die zich vorig jaar tijdens de bèta zouden voordoen, en deze problemen zijn mogelijk niet opgelost. Als je Babylon’s Fall wilt proberen, controleer dan de systeemvereisten voordat je dit doet.

READ  Dankzij Yakuza en Persona is Sega de Beste Metacritische uitgever van 2020