Sail Forth-recensie (Switch eShop)

Sail Forth-recensie (Switch eShop)
Vastgelegd op Nintendo Switch (geïnstalleerd)

Trim zeilen en ankerlier, omdat Vierde zeil Het lanceerde zonder waarschuwing op Switch. Dit ontspannende verkenningsspel laat spelers in een oceaan vol eigenzinnige locals en zelfs eigenzinnige personages vallen. Degenen die op zoek zijn naar realisme in hun zeilspel, zullen daar betere opties vinden, maar Sail Forth heeft een onmiskenbare charme die je vanaf het begin zal aantrekken.

Sail Forth begint met Captain Toot die wakker wordt op hun beschadigde boot met onheilspellende woorden die worden overgebracht door een gloeiend licht in de lucht. Binnen enkele ogenblikken suizen ze over het water, rekruteren nieuwe matrozen voor hun zaak en bouwen uiteindelijk een vloot van schepen onder hun bevel. Ondanks een veelbelovende openingsscène met een wereldreddend verhaal, werd dit concept snel geschrapt voor wat de focus van het spel werd: doelloos ronddwalen.

Gedurende onze tijd met Sail Forth deed het ons denken aan iemand die de procedureel gegenereerde basisprincipes toepast Niemands Hemel En geef het een Wind Rietenesthetisch -eque cel-shaded. Hoewel er overal genoeg piraten zijn om tegen te vechten, wordt het grootste deel van het spel doorgebracht met zwerven over de zeeën, van bioom naar bioom om de Duisternis te vinden die wordt aangegeven door de pratende ster in de opening. De oceanen openen zich langzaam voor je en onthullen meer mogelijkheden om te vechten of te voldoen aan de verzoeken van de vreemde mensen die op de willekeurig gegenereerde eilanden wonen.

Sail Forth-recensie - screenshot 2 van 5
Genomen op Nintendo Switch (handheld/niet inbegrepen)

De kaart van Deepblue wordt langzaam geopend, met gebieden die je moet ontdekken voordat je er snel naartoe kunt reizen. Soms vertellen de personages je over een herkenningspunt, waardoor het op je kaart wordt gemarkeerd, maar vaker wel dan niet ontdek je tijdens het verkennen delen van de kaart die je naar het volgende belangrijke punt op je reis leiden. Het is een beetje teleurstellend dat de wereld steriel en leeg aanvoelt buiten de aangewezen gebieden, waardoor je geen andere keuze hebt dan er snel tussen te reizen. Het was leuk om gewoon van het ene uiteinde van de map naar het andere te kunnen zeilen, maar we hadden het gevoel dat de game de last van een echt open wereld niet aankon.

READ  De 49ers zullen het opnemen tegen de Cowboys bij de NFC Wild Card

Beweging vereist aandacht voor de richting van de wind en ervoor zorgen dat deze je pad gedeeltelijk bepaalt. Proberen tegen de wind in te zeilen is technisch mogelijk, maar frustrerend traag, en is een functie, geen bug, van het spel. op adres, navigatie is waar je hier voor rekruteert en ondanks de stijlvolle beelden is varen op Sail Forth realistischer dan veel andere games die jou de leiding geven. Proberen de kortste weg naar je volgende doel te volgen, zal je niet alleen vertragen, maar zal er ook voor zorgen dat je belangrijke momenten in het spel mist. Als je harde tegenwind tegenkomt, is de beste optie om je zeilen te trimmen en van koers te veranderen om te zien wat de volgende verrassing op zee je te wachten staat.

Sail Forth-recensie - screenshot 3 van 5

Over fouten gesproken, Sail Forth is niet zonder problemen. De meeste zijn relatief klein, zoals het haperen van de framesnelheid of het spawnen van je schip hoog in de lucht wanneer je naar een nieuw deel van de kaart gaat om even later in het water te crashen. De ergste bug verscheen toen de Joy-Cons plotseling gedurende enkele seconden stopten met het registreren van invoer, meestal op het meest irritante moment. Hoewel dit zeldzaam was, was het frustrerend om zo plotseling uit een comfortabele verkenning te worden gehaald.

Hoewel dit niet de focus van het spel is, zijn er momenten waarop vechten essentieel is in Sail Forth. De Skull Clan-piraten en het onvermijdelijke zeemonster vormen af ​​en toe een obstakel terwijl je de vreemde aard van Deadrock onderzoekt die de zeeën lijkt te doen woelen. Er zijn verschillende wapenuitrustingen om uit te kiezen, waarvan sommige een groter bereik of meer vuurkracht bieden. De meeste gevechten zijn een langzame aangelegenheid, waardoor je je schip in de juiste positie moet krijgen voordat het zijn lading op je vijanden kan lossen.

READ  Live samenvatting van de finales van de vijfde dag

Elk schip dat je aan je vloot toevoegt, heeft verschillende manoeuvreerbaarheid en wapenplaatsingen, waardoor je meerdere opties hebt om deze vijanden het hoofd te bieden. Sommige wijzen naar voren terwijl andere zich aan de zijkanten van je schip bevinden, wat een meer traditionele gevechtservaring tussen schepen mogelijk maakt. Naast cosmetische opties zoals de kleur en het logo dat op uw zeilen wappert, is dit de belangrijkste manier waarop u uw vloot kunt aanpassen. Het is niet ongelooflijk diep, maar het voegt een broodnodige krul toe om te voorkomen dat Sail Forth te eentonig aanvoelt.

Sail Forth-recensie - screenshot 4 van de 5

Terwijl je de oceanen verkent, kom je een kleurrijke cast van personages tegen. Sommigen bieden aan om zich bij je bemanning aan te sluiten en bonussen toe te kennen aan statistieken zoals scheepsreparatietijd, aanvalssnelheid of vaarsnelheid. Het geeft je tal van taken, zoals het serveren van snacks aan een worstelende chef-kok of het geven van een doos vol boze bijen aan een willekeurige vreemdeling. Onze favoriet was een zeeslak in een mensenpak die elk stereotype weergeeft van een tweedehands autoverkoper die zijn waren naar ons probeert te sluizen, maar er zijn veel interessante personages die tot leven komen als je door de Deepblue vaart.

Er zit plezier in het kunstontwerp, dat duidelijk is afgeleid van games zoals de legende van Zelda shaded line. Hoewel geen van de personages zich bijzonder onderscheidt door hun ontwerpen, helpen ze de toon te zetten en dienen ze als een effectieve herinnering dat deze game bedoeld is om met een luchtige geest te worden benaderd.

READ  Game-werkers in de Call of Duty-maker wachten tot de gildestemmen worden geteld

Dat plezier strekt zich uit tot je bemanningsleden die je lijken te waarschuwen voor naderende schepen en andere potentiële gevaren. Veel van hun dialogen klinken alsof iemand geheimzinnige nautische termen in een willekeurige generator heeft gestopt en op play heeft gedrukt, waarbij zinnen worden gemaakt die niet helemaal kloppen, maar toch hun punt duidelijk maken en bijdragen aan het gevoel van eigenzinnigheid dat is het hoogtepunt van Sail Forth.

Sail Forth review - screenshot 5 van de 5

Hoewel niet perfect in elkaar gezet, en de speelse aard van de graphics misschien niet naar ieders smaak is, heeft Sail Forth meer te bieden. De cel-shaded visuals voegen veel charme toe aan een eenvoudig maar leuk verkennings- en ontdekkingsavontuur. De ambient-muziek en -geluiden trekken je de wereld in, hoewel hun werk een beetje wordt tegengehouden door enkele technische tekortkomingen.

Sail Forth is niet de beste open-wereldgame voor de Switch, maar het neemt de procedureel gegenereerde formule die is geïntroduceerd in No Man’s Sky en geeft het een meer intuïtief (en vrij) gevoel. De beelden zijn ontspannend en effectief, en bijna elk personage heeft veel charme in de manier waarop ze worden gepresenteerd. Het zeilen is verrassend leuk ondanks een paar afleidende glitches, en de monteurs voor het bouwen van de vloot hebben net genoeg diepgang zonder overweldigend te voelen. Een goede manier om te ontspannen als je graag met de wind meegaat.