Blossom Tales II: The Minotaurus Prince Review (Switch eShop)

Vastgelegd op een Nintendo Switch (gedockt)

In het eerste jaar van het leven van de Switch was het relatief gebruikelijk om enorme succesverhalen te zien van ontwikkelaars die erin slaagden hun game in de eShop te krijgen voordat een ware lawine van nieuwe game-releases – waarvan vele uitstekend – de winkel wekelijks overspoelden . Het was een van deze titels Bloesemverhaleneen schattig actiespel dat niet eens verlegen was om hoe zwaar het was uit het speelboek The Legend of Zelda: een link naar het verleden. Nadat het enorme en onverwachte succes van Blossom Tales ervoor zorgde dat het ontwikkelteam niet moest sluiten, begon het werk Bloemenverhalen 2En we zijn blij te kunnen melden dat deze tweede poging net zo leuk is als het origineel, hoewel het ook een afgeleide is.

Hier ontvouwt de vertelling zich opnieuw als een ‘verhaal in een verhaal’, waar een oudere man zijn twee vurige kleinzonen een verhaal vertelt dat beiden opvallen als personages, met Lily, een dappere krijger, die met haar onaangename broer in een fantasie leeft. Aarde. De twee beginnen allerlei soorten plezier te beleven op een nabijgelegen kermis, maar een kleine broedermoord tussen de broers en zussen doet Lily wensen dat de kwaadaardige Minotauruskoning haar broer ergens mee naartoe zou nemen. Op de een of andere manier veroorzaakt dit werkelijk De Minotaurus-koning verschijnt en doet precies dat, wat haar zoektocht door het land begint om haar broer terug te krijgen en de kwaadaardige koning te verslaan.

Blossom Tales II: The Minotaurus Prince Review - screenshot 2 van 4

Het is geen ongelooflijk diep verhaal, maar het past goed bij het uitgangspunt dat het een verhaal is dat wordt verteld bij een kampvuur en resoneert met elementen van Labyrint En de prinses bruid. Op veel punten zullen kinderen ruzie maken over bepaalde details van de plot, waardoor de speler uiteindelijk de keuze krijgt tussen twee opties die de uitkomst beïnvloeden. Als je bijvoorbeeld het symbolische item “Magische Machine” krijgt, maken de kinderen ruzie over wat voor soort machine het eigenlijk is, en we kozen voor de accordeon. We waardeerden deze momenten, omdat ze niet te vaak worden gebruikt, maar ze gebeuren vaak genoeg om te voorkomen dat je vergeet dat geen van de gebeurtenissen op het scherm echt ‘echt’ is.

READ  Als je nieuws over Indie-games wilt, vraag het dan gewoon

De gameplay is vergelijkbaar met de klassieke Legend of Zelda-games van boven tot onder, en met “vergelijkbaar” bedoelen we “bijna niet te onderscheiden”. Hoewel de originele versie meer van A Link to the Past lijkt te bevatten, lijkt deze versie meer in lijn te zijn met Link Ontwaken, tot aan de soms verwarrende uil die je bezoekt om je in de goede richting te wijzen. Je begint met drie harten en reist door een grote wereld vol vijanden, geheimen en obstakels die je overwint met een langzaam groeiende voorraad aan handige items. Zo nu en dan kom je terecht in een kerker vol puzzels en vijanden die meestal worden opgelost door het kerkeritem te vinden, en uiteindelijk ruim je de kerker op door een baasgevecht te winnen dat je een extra hart geeft en de plot een beetje bevordert verder.

Blossom Tales II: The Minotaurus Prince Review - screenshot 3 van 4
Opgenomen op Nintendo Switch (draagbaar/niet inbegrepen)

Net als zijn voorganger, is het grootste nadeel van Blossom Tales 2 dat het niet erg origineel is in zijn gameplay-ontwerp. Minuut Het is duidelijk geïnspireerd door Link’s Awakening, maar het is allemaal gebouwd rond het 60-seconden-leven van je personage. kruiscode Het leende veel van het puzzelontwerp van Zelda, terwijl het nog steeds veel elementen van JRPG’s uit de jaren ’90 vermengde. zwaarden als voorheen Het was een roguelike game waarin de hele wereld willekeurig zou worden gereset. Het punt is dat er niets mis is met lenen van de legendarische Nintendo-serie – er is een… de reden Het is alom geprezen, maar de meeste games kiezen en kiezen gewoon items die een grotere visie dienen op basis van een meer uniek idee. Blossom Tales 2 is meer inhoud voor bulk 2D Zelda-klonen, maar de uitvoering is niet erg goed.

READ  Rahul Gandhi veegt Yogi govt over de moord op Vikram Joshi, zegt 'Promised Ram Raj, Gunda Raj gegeven'

Aan de andere kant bewijst Blossom Tales 2 dat het zo is ongeveer Zo goed als de games die ze nabootsen en dat is niet iets dat volledig moet worden afgewezen. Natuurlijk, het kan een afgeleide zijn, maar dit is een versie die verdubbelt wat je probeert te bereiken en niets afzwakt. Zelfs als we zuchtten toen het opwindende “nieuwe” item van de kerker slechts een canoniek premium haak was, is de kerker zelf nog steeds een leuke en boeiende plek om te verkennen. Plus, de ervaring van het langzaam opgraven van de buitenwereld terwijl je allerlei nieuwsgames krijgt om gevechten en actie subtiel te veranderen, blijkt gaandeweg goed tempo en verslavend te zijn. Zowel puzzels als gevechten zijn zo eenvoudig dat ze niet per se een must zijn MoeilijkMaar het is nog steeds zwaar genoeg om je goed te voelen als je er overheen bent.

Blossom Tales II: The Minotaurus Prince Review - screenshot 4 van 4

Voor presentatie zien de beelden van Blossom Tales 2 er een stuk geavanceerder uit dan zijn voorganger, hoewel het nog steeds stevig vasthoudt aan de klassieke 16-bits look. Of je nu vecht tegen een kwaadaardige cactus in de woestijn of een verdwaalde piraat in de buurt van de zee, de meeste spirituele werken hebben een zachte en eenvoudige esthetiek die perfect past bij de sfeer van een verhaal verteld door een liefhebbende grootvader.

We wilden meer creativiteit zien bij het ontwerpen van de omgeving – voel de bossen en woestijnen Dus Het is nu gespeeld, maar wat hier is, is genoeg om te voorkomen dat delen van het spel het gevoel krijgen dat ze in elkaar glijden. Ondertussen is de muziek minder indrukwekkend, bestaande uit een reeks avontuurlijke tracks en meer ingehouden beats van kerkers en dorpen. Geen van de soundtracks is bijzonder gedenkwaardig, hoewel dat ook betekent dat ze niet in de weg staan ​​om te afgeleid of repetitief te worden.

READ  UPSC Civil Services Exam 2019 Resultaat verklaard, Pradeep Singh Tops

conclusie

Blossom Tales 2 is precies dit soort spel Mooi zoMaar geweldig is het zeker niet. De mooie verhalende intro, het solide kerkerontwerp en het algehele voortgangstempo maken dit spel allemaal de moeite waard, maar het is ook het soort spel dat gehinderd lijkt te worden door het gebrek aan durf om iets nieuws te proberen. In die zin is het de belichaming van een “koop het met korting”-spel. Je mist niets door te wachten om het op een later tijdstip op te halen, maar als je een fan bent van het traditionele 2D Zelda-model, is het waarschijnlijk de moeite waard om het op een bepaald moment te kopen wanneer je in de stemming bent.