EA Sports PGA Tour-recensie (Xbox Series X | S)

Nou, we waren misschien een beetje laat met onze bespreking van EA’s eerste uitstapje in de golfwereld acht jaar geleden, maar het bleek dat onze vertraging in het voordeel van de game was. Sterker nog, we hebben het grootste probleem tot nu toe EA Sports PGA-tour.

De langverwachte terugkeer van EA naar de speelhal is een simulatie rijk aan details en diepgaand op alle fronten. Het is een fantastisch uitziende ervaring, met fotorealistische recreaties van 30 golfbanen, een goed rooster van professionele spelers, tal van spelmodi en een opwindende carrièremodus die zelfs de meest doorgewinterde golffan voor een lange periode bezig zal houden.

Dingen beginnen, en het is in de uren dat je hiermee bezig bent dat de grootste problemen naar boven komen. In termen van tutorials is er in het begin niet veel hulp en je zult de uitdagende electieve vaardigheidsspellen moeten onderzoeken en dynamisch de lessen moeten volgen die het spel naar je toe gooit om enkele van de meer complexe aspecten op te pikken van de vele manieren waarop je kunt invloed op de vlucht van de bal hier. Het is niet bijzonder vriendelijk voor nieuwkomers, en de oprechte houding van de sim is ook voelbaar in zijn weergave tussen wedstrijden, alle oude statistieken, saaie kleuren en de wens om je zonder poespas rechtstreeks naar de volgende ronde te stuwen.

EA Sports PGA Tour-recensie - screenshot 2 van 4

De steile leercurve van de game werd aanvankelijk verergerd door een standaard zwaai-/schietsysteem dat veel geduld vergde om onder de knie te krijgen, een besturingsopstelling die ons in het begin van onze carrière tot eindeloze wilde schoten en frustrerende missers leidde. Met de toevoeging van arcade-achtige gameplay met drie klikken – we weten zeker dat je het je herinnert uit de gloriedagen van de Tiger Woods-serie van de studio – is deze situatie nu verholpen. We raden nieuwe spelers oprecht aan om zich te oriënteren op deze eenvoudigere gameplay, een paar lessen onder hun riem te nemen en een gevoel voor de gameplay te krijgen voordat ze een iets moeilijkere – maar nauwkeurigere – analoge stick in hun spel opnemen. een beetje.

READ  Xbox Game Pass heeft nu Halo Infinite, maar er zijn hoge kosten aan verbonden

Met de toevoeging van dit meest gebruiksvriendelijke besturingsschema zorgt EA Sports PGA Tour voor een rijkelijk bevredigend deel waar zowel gamemasters als nieuwkomers van kunnen genieten, met kenmerkende coole sferen en muziekstijlen van klassieke EA PGA-games die hier actueel en waar zijn, vonden we zelf graven in deze Het spel voor lange golfavonden op de bank.

In termen van modi heb je een mastercarrière-aanbod dat je dwingt om een ​​speler te creëren en je vervolgens te verdiepen in een RPG-achtige relatie waarin je heel langzaam onervaren niemand neemt en ze verandert in Champion Masters door vaardigheden op te bouwen door middel van punten die tijdens het spelen zijn verzameld. Er zijn hier geen snelkoppelingen, het zijn moeilijke dingen, maar het geeft je ook tal van nevenactiviteiten, vaardigheidsspellen en dynamische missiedoelen om te voltooien om je gefocust te houden en altijd ergens naar te streven terwijl je de professionele ladder opklimt.

EA Sports PGA Tour-recensie - screenshot 3 van 4

Afgezien van je carrière, kun je ervoor kiezen om als een van de professionele golfers van het spel te spelen in een snelle speelmodus die tal van verschillende wedstrijdtypes biedt om je in te verdiepen, deel te nemen aan online en offline toernooien, je vaardigheden aan te scherpen in de uitdagingsarena , en doorloop wekelijkse, dagelijkse en aangepaste uitdagingen voor de cursus die ervoor zorgt dat je langzaamaan een professional wordt op elke legendarische golflocatie die wordt aangeboden.

Hoewel de game van EA over het algemeen het grote aantal modi mist dat wordt aangeboden in zijn grootste concurrent, PGA Tour 2K23, maakt het dat goed, en nog wat, door ongeëvenaarde aandacht te besteden aan details in zijn prachtige, fotorealistische en schaalniveaus. Ongeëvenaarde schoten en balfysica waarmee spelers kunnen werken. Er is hier ook een heel mooie balans tussen serieuze simstijl en een vleugje arcade-accenten, zoals een absoluut beest van een rit wanneer je je schoten timet, wat zorgt voor de actie die we best vermakelijk vinden.

READ  Home-knop Xbox One-controller werkt niet

We moeten ook de soundtrack noemen, die misschien niet naar ieders smaak is, maar we zijn 100% verslaafd aan de relaxte sfeer, samen met het commentaar dat de verschillende toneelstukken geweldig beschrijft en de actie beschrijft. in detail en perfect op elkaar inwerken wanneer u dat doet. Voer een langeafstandsaanval of een geweldige rijstrook uit.

EA Sports PGA Tour-recensie - screenshot 4 van 4

Al met al is dit dus een uitstekend rendement voor EA. We zijn grote fans van wat 2K de afgelopen jaren heeft geleverd met hun reeks golfspellen, maar het is geweldig om de oude meesters weer in de mix te brengen om de lat hoger te leggen, vooral wanneer ze bieden wat, voor ons geld, is de beste golfervaring die momenteel beschikbaar is op consoles. Het kan zichzelf soms te serieus nemen met zijn simpele gameplay, en het zal even duren om je draai te vinden en de kneepjes van het vak te leren, maar als je eenmaal aan de slag bent, is EA Sports PGA Tour een heerlijk bevredigende glijbaan die we zullen zijn veel tijd doorbrengen met de komende maanden.

Conclusie

De EA Sports PGA Tour is een uitstekende comeback voor de studio en biedt de meest realistische en diepgaande golfgameplay die momenteel beschikbaar is op consoles. Er is een geweldige, lonende simkaart om hier in te graven, en met de recente nieuwe toevoegingen aan de controlegroepselectie, is het een ervaring die we ten zeerste aanbevelen aan zowel golfprofessionals als nieuwkomers. Met tal van modi, eersteklas presentatie, best-in-class balfysica en een indrukwekkende selectie van te beheersen cursussen, zouden we kunnen zien dat we hier de komende weken en maanden veel tijd aan besteden.

READ  Metal: Hellsinger komt naar PS4 en Xbox One omdat het 1 miljoen spelers viert