Het langverwachte middeleeuwse strategiespel krijgt een moeras van gemengde recensies

Als je een middeleeuws brouwsel maakt en je ingrediënten bestaan ​​uit het bouwen van steden uit games als LandherenEn dankzij de overlevingselementen uit games als Valheim, en de diepgaande openheid van RPG's als Mount en Blade, krijg je een cocktail genaamd Bellwright. Er werd reikhalzend uitgekeken naar deze ambitieuze survival-RPG en deze is zojuist gelanceerd op Steam Early Access en klimt naar de top tien van bestsellerlijsten. Helaas ziet alles er niet rooskleurig uit voor de middeleeuwse simulator, aangezien de eerste beoordelingen wijzen op een gemengde beoordeling op het platform van Valve.

In de kern heeft Bellwrights boek een absoluut bedwelmend idee. In plaats van de actie op afstand te houden zoals bij veel strategiespellen, word je samen met dorpelingen en krijgers op de grond ondergedompeld in het spel. Begonnen als een puur overlevingsspel voordat het zijn reikwijdte uitbreidde naar een stadsbouwer en een volwaardige Mount en Blade-achtige RPG-simulator, is het een spel dat veel belofte inhoudt. En dan hebben we het nog niet eens over de soortgelijke aspecten van het hebben van een diepgaand achtergrondverhaal en de mogelijkheid om te kiezen aan hoeveel van elk spelmechanisme je deelneemt.

Deze belofte heeft ook de aandacht van velen getrokken, maar de recensies stromen binnen en ondanks dat het een Steam Early Access-titel is, zijn ze niet erg liefdadig. Het merendeel van de negatieve recensies stelt eenvoudigweg dat de game nog niet klaar is. “Dit spel heeft nog een lange weg te gaan. Het is niet erg intuïtief in de menu's. De graphics zijn niet geweldig en kunnen er wat gedateerd uitzien. Daar heb ik enige hoop op. Maar het is nu moeilijk om te spelen”, zegt een prominente speler. recensent. “Ik zal het nog een upgrade geven, tenminste voordat ik erin spring.”

READ  Arc System Works kondigt Mahjong Two Jong Cell aan!! voor PS4

Een ander belangrijk twistpunt is het gebruik van AI-stemmen in NPC's, waarbij velen dit zien als onderdompeling in het spel. Ontwikkelaar Donkey Crew heeft echter toegezegd om AI-voice-overs uit de game te verwijderen en legt op X (voorheen Twitter) uit dat het van plan is “deze te vervangen door geschikte stemacteurs na voltooiing van de dialoog en het verhaal.”

Ten slotte komen sommige van de negatieve recensies voort uit waargenomen problemen rond de vorige games van de ontwikkelaar. Sommige recensenten beschuldigen de ontwikkelaar er met name van dat hij van zijn vorige titel, Last Oasis, is overgestapt naar Bellwright, waardoor de game onvoltooid blijft. Het idee om het project te verlaten heeft sommigen in de gemeenschap van streek gemaakt, waarbij Steam-discussieforums een strijdtoneel zijn geworden tussen degenen die van het spel genieten en anderen die zich er agressief tegen hebben opgesteld.

YouTube-thumbnail

Als je wilt beslissen of je Bellwright in Early Access wilt lanceren, ga dan naar stoom Blader nu om het te bekijken.

Als je in plaats daarvan andere spellen wilt spelen die zich in deze periode afspelen, zal onze gids voor de beste middeleeuwse spellen je binnenkort door de eeuwen heen laten reizen. Als je op zoek bent naar wat gameplezier, dan zullen de beste survivalgames die je op de pc-gids kunt spelen, terecht je aandacht trekken.

Je kunt ons ook volgen Google Nieuws Voor dagelijks pc-gamingnieuws, recensies en handleidingen kunt u onze website raadplegen PCGN-dealtracker Om jezelf een aantal deals te bezorgen.