Skatebird Review – IGN

Skatebird is enerzijds Tony Hawk’s Pro Skater en anderzijds precisiemachines, enigszins vergelijkbaar met een herrezen Photoshop Friday-woordspeling; Het zijn kleine vogeltjes die op kunstvloeren rijden op kleine stunthellingen verspreid over een rommelige slaapkamer, evenals op verschillende locaties op kantoor. Achter de grap schuilt een ambitieuze poging tot een 3D-skategame, die sterk is geïnspireerd op de vroege Neversoft Tony Hawk-games. Het resultaat is mooi, serieus en ongetwijfeld in het oog springend, maar ook wat ongeraffineerd, licht van inhoud en regelmatig vervelend om mee te spelen.

De algemene sfeer ziet eruit alsof iemand de eerder genoemde legendarische Birdman heeft grootgebracht en iemand anders Ze stapten uit hun lege glas en riepen: “Vogel, man!” Alleen in plaats van een onbewerkt JPEG-bestand te compileren voor een duif die 900 doet, hebben ze enkele jaren besteed aan het bouwen van een goedbedoeld videospel op basis van een losse grap. Ontwikkelaar Glass Bottom Games heeft blijkbaar overal een bootlading met vogelthema’s geïnjecteerd, maar de studio houdt vrijwel vast aan Tony’s thema: grote lucht, wilde trucs, een verscheidenheid aan kaarten besprenkeld met missies om te voltooien en brieven en banden om te verzamelen.

Het is duidelijk dat Glass Bottom Games overal een bootlading met vogelthema’s heeft geïnjecteerd, maar de studio houdt grotendeels vast aan Tony’s mal.

Het belangrijkste effect lijkt Tony Hawk’s Pro Skater 4 te zijn, waar Neversoft de iconische timer van twee minuten liet vallen ten gunste van spelers om de kaarten te verkennen op zoek naar individuele mini-missies. Net als THPS4 biedt Skatebird geen expliciete lijst met uitdagingen voor elk niveau en tijd in elke run; Je moet door de omgeving skaten en de NPC’s – of NPB’s in dit geval, denk ik – verspreid over de kaart vinden om de uitdagingen te ontdekken die je moet voltooien. Hoewel de uitdagingen zelf getimed zijn, past het ontbreken van een afteltimer in de algehele verkenning bij Skatebird’s relaxte karakter – een sfeer die goed wordt gediend door een aantrekkelijk keuzemenu met originele deuntjes met vogelthema.

READ  Trump zweeft om de verkiezingen uit te stellen, ondanks een gebrek aan autoriteit om dit te doen

De soundtrack zelf is verreweg het meest gepolijste deel van Skatebird, vol met comfortabele oorwormen en sleeplezier vol vogelgeluiden en samples van enthousiaste natuurfilmers uit algemene documentaires. Goed gedaan. Zelfs de vogels genieten ervan, ronddwalend tijdens het schaatsen.

Doe de controle

In tegenstelling tot THPS4, belicht Skatebird echter geen medevogels die missies hebben om je op een bepaalde manier toe te wijzen, dus rondschaatsen op zoek naar de volgende missie kan soms een straf zijn. Ze zijn niet verborgen, maar je moet gewoon rondlopen tot je ze tegenkomt. Ook verdwijnen soms vogels na het voltooien van hun missie, en soms niet – maar er is geen onderscheid tussen vogels die op de kaart blijven nadat ze hun missie hebben voltooid en niets anders te doen hebben, en mensen die een nieuwe missie hebben voor jou. Dit betekent dat ik vaak over (en door) vogels skiet die geen doelen voor mij hebben, terwijl ik de kaart doorzoek naar degenen die dat wel hebben.

De taken zijn over het algemeen vrij eenvoudig en de tijdslimieten die Skatebird biedt voor het verzamelen van dingen en het bouwen van resultaten zijn vaak erg genereus. Items en karakters die nodig zijn voor individuele doelen worden vaak dicht bij elkaar geplaatst in één gebied van de kaart, maar zelfs als ze meer verspreid zijn, zal een markering op het scherm je er direct naar leiden. Helaas maakt dit veel van Skatebird’s uitdagingen verrassend saai, waarbij de set meer een formaliteit dan een uitdaging is (behalve wanneer een blufspotting besluit dat je iets niet hebt gevangen, ondanks dat je het letterlijk hebt geraakt met je flick of er doorheen schaatst). meerdere keren).

READ  WWE 2K24 voegt een backstage-aanvalsmodus toe voor CM Punk

Er waren een paar uitdagingen waarbij ik het nog een paar keer probeerde, maar de hoofdpijn in deze gevallen had voornamelijk te maken met het glitchen van de camera en bedieningselementen. De camera had vaak moeite om de beweging van vogels op het scherm soepel te volgen, en er waren genoeg gelegenheden dat ik tijdelijk vastzat in hoeken van 90 graden of andere willekeurige delen van het vliegtuig, waardoor camera-aberratie ontstond. Ook is het een beetje stressvol om uit zware stress te komen; De vogels laten fladderen om meteen te draaien lijkt misschien authentiek, maar in de praktijk maakt het ze omslachtig en traag.

Kleine haviken weten hoe ze moeten schaatsen

Er is een enorme hoeveelheid fantasie te zien bij Skatebird, van de ladders van vette pizzadozen, tot de nepnummers van een Thrasher rip-off ‘Thrusher’ gebogen in een quarter-pipe, tot de plastic rietjes die dienst doen als stand-up , zelfs als de openbare kunststijl een beetje basic en hoekig is. Hij is ook schattig, en er valt zeker iets te zeggen voor een game waarin je een galahah kunt zijn met een stuk paksoi als hoed, of een kaketoe die zich voordoet als de eerste man die altijd wordt betrapt op een muziekfestival.

Deze of elke testcricketspeler uit de jaren 90.

Glass Bottom Games leunde zwaar tegen het gevederde frame van de Skatebird, en ik kan het zeker niet beschuldigen van gebrek aan originaliteit, zelfs als ik te oud ben om het sarcasme verkeerd te typen in woorden als ‘birb’ en ‘screm’. Zodra de nieuwigheid van vogels op skateboards vervaagt, blijkt dat skateboarden zelf erg ruig is geworden. Het is gemakkelijk genoeg om een ​​paar wendingen uit te voeren en vast te houden, maar de trucs lijken vrij beperkt en niet erg spannend om naar te kijken of gemakkelijk te herkennen. Vooral de grijpers zijn saai, en de manier waarop de vogels onmiddellijk de stallen binnenstormen, maakt ze opmerkelijk onvolledig.

Bovendien zijn er ook maar vijf niveaus beschikbaar, waaronder een klein, kaal en saai dekniveau, wat teleurstellend eenvoudig is en een erg slechte prestatie voor een Skatebird-plek. Zonder multiplayer en minimale kaarten zijn er hier niet veel games.