Xbox Cloud Gaming Beta-preview: een kracht om rekening mee te houden – als het klaar is

In het afgelopen decennium is Cloud Gaming van een fiasco uitgegroeid tot een service waarvan sommige uitgevers denken dat deze een revolutie teweeg zal brengen in gaming. Of de toekomst echt ergens bestaat in een toekomstige serverfarm is onlogisch, want de speler van vandaag kan kiezen uit een aantal solide clouddiensten, die elk hun eigen unieke voordelen hebben. Microsoft wil echter niet “zomaar een andere clouddienst” zijn. Xbox Cloud-games Mikken op de top, maar heeft ze wat nodig is om daar te komen?

Microsoft heeft aangekondigd dat Xbox Cloud Gaming (voorheen bekend als Project XCloud) zal starten Test op een computer Terug in december 2020. Voor degenen die niet bekend zijn met Xbox Cloud Gaming of Project Xcloud, laat de service spelers in feite naar Xbox-games springen en deze op meerdere apparaten streamen. Eerder was Xbox Cloud alleen beschikbaar voor Android-apparaten, maar nu wordt de service getest voor zowel pc- als iOS-apparaten in een verhuizing die lang werd verwacht. In tegenstelling tot Stadia en Geforce Now, kun je met Xbox Cloud Game Pass-games streamen, zodat je in wezen een bibliotheek vol games hebt en klaar om te spelen.

Helaas voor Microsoft ligt de focus van dit artikel niet op de Game Pass-bibliotheek. Game Pass is verreweg de beste waarde in gaming, punt uit. In plaats daarvan zal dit artikel zich concentreren op de prestaties van het Xbox Cloud-systeem, inclusief de voordelen en beperkingen, die van beide kanten veel hebben. Momenteel wordt Xbox Cloud geïmplementeerd via een browser. De browser-aangedreven Xbox Cloud Gaming-functie is net zo eenvoudig als elke computer kan spelen. In termen van toegankelijkheid was dit een geweldige zet, en Stadia heeft laten zien dat niet alleen de mogelijkheid om games via de browser te spelen mogelijk is, maar dat de betrouwbaarheid en visuele prestaties daarbij niet mogen worden opgeofferd.

READ  Waar een Xbox-serie X kopen: Cyber ​​Monday-inventaris bij Walmart, Best Buy en meer

Bravo, voor toegankelijkheid, maar prestaties en beelden zijn op dit moment de twee belangrijkste knelpunten die verhinderen dat de service Xbox Cloud Gaming voorloopt op zijn concurrenten. Microsoft heeft het in eerste instantie ontworpen Bladen voor het huisvesten van Xbox One-onderdelen Om hun games te streamen vanuit hun Azure-regio’s over de hele wereld. Ergens dit jaar plant Microsoft een Upgrade hun aangepaste blades naar Xbox Series X.Dit kan enkele prestatieproblemen en visuele problemen verlichten die ik tegenkwam in mijn bètatest. U kunt zich afvragen wat deze problemen precies zijn? Laten we ze een voor een opsplitsen:

Start- en laadtijden van het spel

Een van mijn favoriete dingen over cloud-gaming is dat ik niet te maken heb met het updaten van het spel als ik het wil spelen. Ik ben dol op de Xbox Series X, het is een geweldig systeem, maar het lijkt erop dat ik om de paar weken een nieuwe Xbox-update installeer, of dat de game een patch nodig heeft, wat resulteert in verspilde minuten of uren speeltijd. Cloud-gaming slaat dat allemaal over. Je logt in, kiest welke Game Pass je wilt spelen en je bent begonnen! Of dat is tenminste de manier waarop het zou moeten werken. De laadtijden waren over het algemeen vrij lang in vergelijking met de console en zelfs, in sommige gevallen, de tijdframes voor de andere streamingdienst. Het was gebruikelijk dat het 40 seconden of langer duurde vanaf het moment dat het spel begon tot het moment dat ik bij het inlogscherm kwam.

Het was moeilijk om een ​​individuele vergelijking te maken, aangezien Xbox Cloud feitelijk de Xbox-versie van de game van je keuze roteert, wat betekent dat het vergelijken van de laadtijd van games tussen een service als GeForce Now en Xbox Cloud in feite de pc-versie zou plaatsen, bijvoorbeeld , Black Desert, versus Xbox-versie van dezelfde game. De lancering van de game was niet de enige keer dat ik een aantal trage laadtijden opmerkte. Vrijwel elk laadscherm heeft sleepmogelijkheden, en het voelde echt alsof ik weer terug ben bij de eerste generatie Xbox One.

READ  Microsoft doneert Xbox-hardware aan Boys & Girls Club of America

Gameplay en bediening

Ik heb geprobeerd te spelen met Xbox Cloud Gaming op mijn gaminglaptop en desktopcomputer. Mijn laptop maakt gebruik van een krachtige Wifi-5-verbinding die ik met GeForce Now heb gebruikt om een ​​aantal games vanaf te spelen Cyberpunk 2077, Naar Guild Wars 2, zonder probleem. Xbox Cloud Gaming, helaas had ik moeite om consistent te blijven, wat ik ook speelde. Sommige games zijn aanzienlijk beter dan andere. Ik had bijvoorbeeld minimale latentie en controlevertraging tijdens het spelen Outriders. Hoewel ik mezelf niet vertrouw om expedities op hoog niveau te spelen Outriders Op Xbox Cloud Gaming ben je er zeker in geslaagd om de wereld in te gaan en slechteriken te doden zonder vuil te eten.

Fallout 76 Aan de andere kant was het een complete puinhoop. De wereld stotterde en botste in de verte, kwam vaak vast te zitten tijdens het bewegen, tot het punt waarop ik in een bepaalde richting zou blijven bewegen, zelfs als mijn hand volledig van de console was verwijderd. Natuurlijk dacht ik dat het probleem bij mijn verbinding lag, ook al werkte GeForce Now relatief vlekkeloos. Toen ik probeerde dezelfde games op mijn gamingdesktop te spelen via een bekabelde verbinding, bleven de problemen bestaan. Behalve dat de beweging van mijn personage constant haperde, waren de beelden uitzonderlijk zwak, met overal zichtbare pixels, wat betekent dat er waarschijnlijk een behoorlijke hoeveelheid druk zal zijn tijdens het gebruik tijdens uitzendingen.

Tijdens het uitzenden gaat mijn netwerk zelfs maximaal 10 Mbps, terwijl GFN constant draait op 40+ Mbps met relatief gemak en veel minder compressie. Hoewel sommige games beter lijken te presteren dan andere, en Xbox Cloud Gaming momenteel nog in bèta is, zou het moeilijk voor mij zijn om vrijwillig een serieuze gamesessie te proberen zoals de service dat op dit moment doet. Naast de reactietijd heb je een console nodig om games te spelen in de pc-cloud, dus zelfs als de game zegt dat hij ‘aanraakbediening’ kan gebruiken, worden mijn pogingen om Surface Book 2 te gebruiken voor een game-ervaring met aanraking niet geregistreerd als een beschikbaar invoerapparaat.

READ  FIFA 22 brengt "nieuwe gameplay-technologie" naar Xbox Series X, Series S in oktober

Zeg hallo tegen de mogelijkheden van Xbox Cloud

Nou, Xbox Cloud Beta was nog niet de branche-ontwrichtende ervaring waarop ik had gehoopt. Het lijkt er nog steeds op dat er nog veel dingen zijn die Microsoft naar voren moet brengen voordat Xbox Cloud Gaming het competitieonderwerp naar Stadia, GeForce Now of zelfs Luna van Amazon kan brengen, dat zich nog in de testfase bevindt. Het is enigszins teleurstellend, aangezien het afkomstig is van een van de grootste technologiebedrijven ter wereld, maar er zijn enkele precedenten om te geloven dat Microsoft pas is begonnen met cloudgamen. Onder de grillige randen van Xbox Cloud Beta bevindt zich een slapende reus, die is gegroeid dankzij de populariteit van Game Pass en de overnames van geliefde studio’s zoals Bethesda en ObsidiaanEn maak je klaar om gamen gemakkelijker te maken door Xbox-games naar je pc te brengen. Nee, de service is nog niet klaar voor prime time, maar ik zie Xbox Cloud Gaming niet vragen “of” het de leidende cloudservice wordt, maar de vraag is meer over “wanneer”.