EA Sports FC 24 recensie voor Switch

EA Sports FC 24 recensie voor Switch

Het is de mooiste tijd van het jaar, FIFA-fans – nee, geen Kerstmis (afgezien van die saaie versieringen). Het is weer tijd om te kijken of de Nintendo Switch-versie van EA’s eerste voetbalserie nog steeds een complete puinhoop is. Het goede nieuws is dat we, samen met de naamswijziging naar EA Sports FC 24, eindelijk voorbij het punt zijn gekomen waarop deze port slechts een kopie is van het voorgaande jaar met “dezelfde gameplay-innovatie van [insert previous year] Zonder enige nieuwe ontwikkeling of grote verbeteringen afgelopen jaarEn Het jaar daarvoor… En Het jaar daarvoor (En Het jaar daarvoor). Het slechte nieuws is dat het nog steeds angstaanjagend oud is.

De langverwachte overstap naar de Frostbite-engine is een grote stap voorwaarts ten opzichte van de oudere engine, waarbij de beelden er wat gedetailleerder uitzien en de gameplay er beter uitziet dan in FIFA 23 Legacy Edition, maar de sprong is niet enorm. EA Sports FC 24 is in wezen overgegaan van graphics en framerates uit het PS2-tijdperk naar die van PS3 – hoewel het verschil tussen deze twee indrukwekkend was in 2006, is het helaas voor Switch-bezitters momenteel in 2023. Het voelt gewoon traag aan. Pijnlijk dus, vooral vergeleken naar de HyperMotion-technologie die wordt gebruikt in de PS5- en Xbox-serie

Met HyperMotion heeft elke speler zijn eigen unieke flow, en je kunt elk stukje beweging voelen terwijl je het bestuurt. Dit werkt goed met de nieuwe PlayStyle-functie die is geïmplementeerd in EA Sports FC 24, waar je alleen met een speler als Anthony over het hele veld kunt dribbelen vanwege zijn malafide bewegingseigenschappen. Ter vergelijking: PlayStyles op de Nintendo Switch mist hetzelfde realistische gevoel, waarbij de belangrijkste realtime animatiesoftware en fysica ontbreken die de volgende generatie technologie een grote rol speelt bij het tot leven brengen van de mechanica. De bal over het veld dribbelen terwijl Anthony voelt precies hetzelfde alsof je Kevin De Bruyne bestuurt, ook al zijn hun stijlen heel verschillend. Zelfs zonder deze problemen zijn wedstrijden nog steeds de thuisbasis van veel van dezelfde slechte verdedigende AI en het doorgeven van foute input waardoor we al tientallen jaren schreeuwen: “Dit spel is vervalst”. Je kunt alleen veel van dezelfde doelpunten scoren bij de dichtstbijzijnde paal via tegenstanders of onjuiste passrichtingen voordat je je controller vol walging op de grond gooit.

De algehele presentatie heeft ook veel te lijden zonder HyperMotion, omdat er geen geweldige overlays of bevredigend krachtige herhalingen zijn die de statistieken laten zien van hoe hard je de bal raakt of je slagpercentage. In plaats daarvan hergebruikte EA alle middelen die het had van FIFA-games uit het Xbox One- en PS4-tijdperk in de pre-game-, livestream- en post-game-segmenten. Ironisch genoeg haalden de introducties die ik erg miste in mijn recensie van EA Sports FC 24 PS5 de Nintendo Switch-versie. Helaas was dat de grootste wens die ik kon wensen, aangezien de presentaties vóór de wedstrijd er verschrikkelijk uitzien, met spelers die met elkaar concurreren, scheidsrechters die de bal halverwege laten vallen en veel slechte close shots. Animatie omhoog.

FC 24 zit vol bugs, gedropte frames en slechte laadtijden op Switch.

Zelfs met zijn lage framesnelheid zit EA Sports FC 24 nog steeds vol met bugs, weggevallen frames en slechte laadtijden in elk aspect van de gameplay. Spelers stuiptrekken en huiveren onnatuurlijk op en buiten het veld, en vieringen met meer dan drie mensen verliepen zo langzaam dat ik vreesde dat mijn Nintendo Switch oververhit zou raken en zou ontploffen. Zelfs de menulaadschermen laten af ​​en toe frames vallen, dus je kunt je alleen maar voorstellen hoe erg het moet zijn als je in de game omringd bent door duizenden bewegende delen in plaats van zoiets eenvoudigs als tekst, vooral tijdens de nieuwe dynamische tussenfilmpjes in de game. carrièremodi. Wanneer je in de Manager-modus de baan voor het eerst accepteert en naar de persconferentie gaat, is de ceremonie van je hoofdcoach minder een presentatie en meer een PowerPoint-diavoorstelling, waarbij slechts ongeveer vier frames in 30 seconden op het scherm verschijnen. Ik heb dit verschillende keren getest met zowel nieuwe als speelbare managers en kreeg elke keer hetzelfde resultaat bij het overslaan van frames.

READ  Deze game is versierd met geweren (en het heeft een verhaal)

Ik had in ieder geval de leuke FIFA-street VOLTA-modus om naar uit te kijken om eindelijk zonder problemen op de Nintendo Switch te kunnen spelen… toch? Nou ja, maar eigenlijk niet. Hoewel het probleemloos wordt geladen en je naar het menuscherm wordt gebracht, verandert het bij aankomst in een complete spookstad. Nadat ik verschillende keren drie minuten had gewacht met het zoeken naar een wedstrijd, gaf ik de hoop op iemand anders te vinden om de ongrijpbare VOLTA-wedstrijd te spelen waar ik op had gehoopt. De clubs waren in ieder geval iets beter, maar als ik daar was, was ik vaak veel tijd kwijt aan het zoeken naar wedstrijden. De gebruikelijke connectiviteitsproblemen bij het online spelen zijn vooral slecht in clubs, waarbij de Nintendo Switch moeite heeft met het omgaan met meerdere gebruikers in dezelfde lobby, waardoor wedstrijden zo lang achterblijven dat ze onspeelbaar worden.

EA Sports FC 24 brengt in ieder geval een grote verandering voor Ultimate Team, aangezien de Dream Team-bouwmodus niet langer slechts een kopie is van FIFA 17. In plaats daarvan is FUT vrijwel identiek aan zijn PC- en console-tegenhangers, waardoor je missies en momenten kunt voltooien. , en Squad Battles And FUT Champions en Division Rivals, die allemaal al jaren buiten de Nintendo Switch beschikbaar zijn. Evoluties hebben ook hun weg gevonden naar Ultimate Team, en je kunt nu je favoriete jonge spelers meenemen en hun kaartstatistieken verbeteren door specifieke doelstellingen te voltooien, die zijn onderverdeeld in drie beheersbare niveaus. Zolang ze aan bepaalde criteria voldoen, zoals onder de 80 overall, snelheid en zeldzaamheid, kan het toepassen van een EVO-kaart op een speler als Ansu Fati hem van een 75 LW in een meedogenloze 85-vleugelspeler veranderen. Maar zelfs met deze verbeteringen zul je de games nog steeds daadwerkelijk moeten spelen om XP te verdienen en je positie in Ultimate Team te verbeteren, wat het een hele klus maakt om al deze upgrades in actie te zien.

READ  Capcom Pro Tour 2022 details aangekondigd als offline Premier-evenementen terugkeren na twee jaar