Iedereen 1-2-Switch review – IGN

Iedereen 1-2-Switch review – IGN

Everyone 1-2-Switch is misschien wel de eerste partygame die ik heb gespeeld waarbij ik daarna met minder vrienden eindig – en ook niet om een ​​goede reden, zoals de controversiële vriend-scheurende Mario Kart-wedstrijd. Nadat ik verschillende groepen had verpest om met mij te spelen, belden een paar van deze jongens niet terug. In plaats daarvan leven deze voormalige kameraden in de angst dat ik ze zal vragen om opnieuw te spelen, omdat deze game vol slechte ideeën zit die helaas een groot deel van mijn weekend hebben verzuurd. Helaas is Everybody 1-2-Switch een ongelooflijk teleurstellend vervolg op 1-2-Switch. Terwijl zijn voorganger een technische demonstratie was – en een soort missieverklaring – voor een console die baanbrekend was met zijn consoles, voelt deze magere opvolger aan als een enorme stap achteruit door een kleine groep fantasieloze en designgewijze De slecht gebruikte minigames zijn nog steeds uniek voor Switch-technologie.

Het idee is dat twee teams strijden in een reeks niet-opeenvolgende minigames waarin je competitieve taken uitvoert, zoals touwtjespringen of ballonnen pompen, totdat er een winnaar wordt uitgeroepen. De meest interessante verandering ten opzichte van het origineel is dat er nu een modus is waarin jij en je vrienden je Apple- of Android-telefoons kunnen gebruiken in plaats van Joy-Cons, dus je hoeft niet heel veel extra controllers te kopen om in een groep te spelen.

De toevoeging van telefoons leidt tot een paar unieke minigames die de Switch alleen niet zou kunnen doen, hoewel ze vaak niet erg vermakelijk zijn. Er is een spel waarbij je letterlijk bingo speelt, wat een goed voorbeeld is van hoe oncreatief ze zijn; Dit is precies waar wij allemaal, onder de 70, op hoopten op onze telefoons op een feestje, toch? Er zijn er echter een paar die wat beter zijn, zoals degene die je een kleur op het scherm laat zien en dan moet je in je omgeving zoeken naar iets van dezelfde kleur en daar een foto van maken met de camera van je telefoon, met de dichtstbijzijnde wedstrijd die beweert te winnen. Deze heeft in ieder geval iets nieuws.

De toevoeging van telefoons leidt tot een paar unieke minigames die de Switch alleen niet zou kunnen doen.

Natuurlijk, elke keer dat je mobiele telefoons aan de mix toevoegt, kun je af en toe een rare technische wegversperring verwachten. Soms krijgen we bijvoorbeeld een minigame die toegang tot een camera of microfoon vereist, om vervolgens te ontdekken dat enkele van de meer beveiligingsbewuste mensen in onze groep de toegang tot de camera in hun browser hebben geblokkeerd. Dit geeft ons een bericht dat de minigame is geannuleerd omdat niet genoeg van ons de camera kunnen gebruiken. Waarom we deze mensen niet de kans konden geven om alleen de camera’s in hun browsers in te schakelen voordat ze alles uitzetten, zou ik je niet kunnen vertellen – wees niet verbaasd als je Google moet gebruiken voor technische ondersteuning.

READ  Sony heeft zojuist een reeks PS5-games gedateerd, waaronder Project Athia, Kena en Stray

Er is ook een meer traditionele Joy-Con-modus vol bewegings-op-nummer-games, zoals die waarin jij en je vrienden elkaar in de algemene richting moeten trappen om elkaar uit een virtuele arena te slaan. Dit spul is ongeveer net zo ongeïnspireerd als het komt, omdat het je in feite vraagt ​​om dezelfde bewegingen te herhalen – in dit geval met peuken – op elk, of het nu op en neer springen is of je armen heen en weer zwaaien. Het wordt ook gemakkelijk uitgebuit door gewetenloze feestgangers die liever met hun pols zwaaien dan de daadwerkelijke activiteit op zich nemen – en in veel gevallen zullen deze rednecks gemakkelijk winnen met hun duistere tactieken.

De minigames vragen je om dezelfde bewegingen te herhalen – in dit geval met je kont.

Je zult in totaal slechts 17 minigames vinden (vergeleken met de laatste 28) en toch, zelfs met dat lage volume, zijn veel van hen geen winnaars. Er is samurai-duelleren, wat slechts een kopie is van het Quick Draw-cowboyduelleren uit de vorige game, een trivia-trivia-game waarin je hele lastige vragen beantwoordt, zoals: “Is de neus gewend om dingen te zien?” of “Welke letter komt er na C in het alfabet?” En een andere waar je dezelfde beweging keer op keer herhaalt om kleine grijze aliens op te roepen zodat ze dezelfde beweging opnieuw op je kunnen uitvoeren en dan vertrekken. Er is zeker iets nieuws aan de bizarre competities waaraan je wordt gevraagd deel te nemen, maar wat een beetje leuk is de eerste keer dat je speelt, is zeker niet de tweede of derde keer. Dit maakt de toch al gefrustreerde nieuwsgierigheid alleen maar erger naarmate je het langer speelt.

Ik ben meestal een grote fan van de “doe dit willekeurige ding”-stijl van gezelschapsspellen, zoals wanneer Warioware me vraagt ​​een oude man te kietelen of in mijn neus te peuteren of wat dan ook, maar Everybody 1-2-Switch is slechts een verzameling van enkele van de minst creatieve spelletjes die er kunnen zijn. Erger nog, het zijn ook schokkende demonstraties van de nieuwe Switch-technologie. Er is een mini-relay-game waarbij je een Joy-Con schudt voordat je hem doorgeeft aan een andere speler, en een andere waarin je moet luisteren naar kinderen die ijs bestellen voordat je wordt gevraagd hoeveel bolletjes van elke smaak zijn besteld. Ik vind het gek dat je, in een grenzeloos creatief landschap waar je alles kunt bedenken wat je maar wilt, ervoor zou kiezen om mij een waardeloze winkelklus te laten doen als gezelschapsspel. Hoe is dit de beste die Nintendo de afgelopen zes jaar heeft bedacht?

READ  Releasedatum FIFA 22, coverster en gameplay-trailer onthuld

Na slechts een paar rondes zul je waarschijnlijk merken dat je met tegenzin dezelfde minigames een tweede of derde keer opnieuw moet spelen, aangezien je lot wordt bepaald door een roulettewiel met keuzes dat vaak dezelfde minigames bevat die je net hebt gespeeld. Met een paar vervelende veranderingen die bij herhaald spelen kunnen worden gevonden, worden de handvol spelmodi van de game vrij snel vervelend. Er zijn meestal heel kleine aanpassingen, zoals een squat die meer nepoefeningen toevoegt waarbij de instructeurs “squash” zeggen of iets dergelijks, maar in veel gevallen wordt het op de een of andere manier erger in hun meer geavanceerde vormen. De veilingminigame vereist bijvoorbeeld dat je veel sneller biedt in latere iteraties, waardoor veel van de verbindingen die werden aangemoedigd in de oorspronkelijke release en de meeste anticipatie wegvallen. Dan zijn er anderen die fundamenteel helemaal niets veranderen, zoals het miniatuur UFO-spel waarin je gewoon afscheid moest nemen van de aliens die je eerder hebt ontmoet. (meer als een goede raad).

Gelukkig zijn er enkele games waar Everybody 1-2-Switch echt uitblinkt.

Gelukkig zijn er enkele games waar Everybody 1-2-Switch echt uitblinkt, zoals Joy-Con Hide and Seek, waarbij de ene speler zijn controller verbergt en het andere team ernaar zoekt, gewapend met de mogelijkheid om de verborgen controller heftig te laten trillen om helpen bij hun zoektocht. Er is ook een leuk stoelendansspel waarbij je reactiesnelheid wordt getest tegen die van je vrienden op een manier die veel minder snel letsel veroorzaakt dan in de originele versie. Het was leuk om mooie stukjes creativiteit te zien in een saai geheel van ongeïnspireerde ideeën, ook al droegen ze niet veel bij aan het enthousiasme van de groep voor de festiviteiten in het algemeen.

READ  Biffed Jimmy Breslin-quote in John Bolton-boek maakt de zoon van de columnist boos

Die lichtpuntjes brengen de weegschaal zeker niet in evenwicht als veel van hen slecht zijn ontworpen, zoals een ninjaspel waarbij het ene team een ​​tegenstander in het nauw moet drijven en ninjasterren naar hem moet gooien terwijl hij verdedigt met een zwaard. Het probleem is dat de richting waar de sterren vandaan komen absoluut geen effect heeft – zolang het kanon op het juiste moment wordt gezwaaid, zal het alles blokkeren dat op zijn pad wordt gegooid. En aangezien er elke keer dat een aanvaller een ninjaster gooit een duidelijk geluidseffect is, kunnen verdedigers letterlijk met hun ogen dicht spelen en dat is niet zo moeilijk.

In mijn groep was de reactie op dit totale gebrek aan uitdaging iets dat we ‘spookmodus’ begonnen te noemen, waarbij aanvallers overal uit volle borst schreeuwen om het de verdediger onmogelijk te maken de geluidseffecten te horen. Net zoals er geen regel is dat een golden retriever geen basketbal kan spelen, was er niets in de tutorial om overspraak te voorkomen. Hoe leuk deze definities ook waren, het voelde slecht dat we de minigames onder de knie konden krijgen en ze vervolgens zo snel konden ondermijnen. Dit is niet het type replay-spellen dat gewoonlijk wordt uitgebracht.

Bovendien zijn er de gebruikelijke problemen met motion-trackers die niet goed genoeg presteren om zich op dit niveau competitief te voelen. Een van de Joy-Cons had verbindingsproblemen waardoor het team een ​​ritmische minigame niet kon uitvoeren, terwijl de invoervertraging tijdens een ijssalonspel zijn tol eiste doordat mensen niet snel genoeg hun antwoorden konden krijgen. Iedereen die dit soort partygames heeft gespeeld, weet dat dit zeker geen unieke problemen zijn, maar het voelt zeker vervelend als de partyservice in kwestie in het begin niet leuk was.