Mario Golf: Super Rush review: Nintendo’s nieuwste is niet raar genoeg

op z’n best, Super Mario Sporttitels overstijgen het spel dat ze proberen te imiteren. Je hoeft niet om auto’s of racen te geven om plezier te hebben Mario KartNet zoals je niet hoeft te weten wie Pep Guardiola is, zul je genieten Super Mario Strikers. Sporten is slechts een startpunt. Van daaruit breidden Nintendo-ontwerpers dat uit met allerlei nieuwe en interessante ideeën. Mario Golf: Super Rush, die nu werkt op Nintendo Switch Sommige wie is dit. Er zijn bekende personages met superkrachten, parcours met rare obstakels en een nieuwe modus die snelheid boven alles zou moeten focussen. Op het einde, hoewel Super Rush Het voelt uiteindelijk een beetje als golf.

Super Rush Hij heeft in ieder geval de basis goed. Clubswingen is een goede zaak, en dat is waar, of je nu een standaardconsole gebruikt of تحكم Wij sportenBedieningselementen in bewegingsstijl. Het is in staat om dezelfde lijn te volgen als Nintendo-games vaak doen, het is gemakkelijk op te pikken maar biedt ook een goede hoeveelheid diepte zodra je begint te leren hoe verschillende clubs werken en hoe je een draai aan je slag kunt geven. Golf werkt goed genoeg en wordt ondersteund door enkele Mario-functies, zoals vreemde obstakels (je kunt orkanen gebruiken om de bal een boost in de lucht te geven) en personage-specifieke krachten (er zijn speciale schoten die de grond bevriezen bij een impact of een vervelend onweer).

Dit is allemaal prima als je gewoon een paar rondes met vrienden wilt spelen. Maar veel situaties staan ​​plezier in de weg, en Super Rush Vooral omslachtig als je solo wilt spelen.

Ten eerste is er Speed ​​Rush, de kenmerkende innovatie van de game, een modus die meer gericht is op snelheid dan op nauwkeurigheid. Het idee is dat nadat je de bal hebt geraakt, je achter de bal rent om de volgende bal zo snel mogelijk te pakken. Hoe sneller je bent, hoe beter je score. Maar in de praktijk is hardlopen op golfbanen moeilijk en vertraagt ​​het juist; Het kost meer tijd om 160 meter te rennen dan om een ​​wedstrijd te schuiven. Dit zou vergeven kunnen worden als de lopende procedure leuk was, maar in plaats daarvan word je belast met een snel uitputtende uithoudingsvermogenschaal en een beperkt aantal acties (inclusief de vaak zinloze sprong) die het hele proces tot een karwei maken. (Om het nog erger te maken, als je een hole snel voltooit, moet je nog steeds achterover leunen en kijken hoe je tegenstanders spelen, zelfs in de modus voor één speler.)

Er is ook een “Adventure”-modus, die een beetje lijkt op een eenvoudige golf-RPG. Je speelt als Mii die door het proces gaat om een ​​professional te worden in het Paddenstoelenrijk. Je reist naar verschillende cursussen, praat met personages, verdient vaardigheidspunten om Mii te upgraden en neemt het op tegen eindbazen. Het is een leuk idee, maar het komt nooit helemaal op het niveau van eerdere games in de serie, zoals Mario Golf: geavanceerde tour, die meer afhankelijk is van rollenspelelementen en een verrassend vermakelijke verhaallijn heeft. In plaats daarvan is het een vrij vlak verhaal waardoor ik de dialoog oversloeg om door te gaan naar het volgende toernooi. (Dat betekent meestal sneller golfen.)

READ  Bucks hebben geen fans thuis om het seizoen te beginnen

Het hoogtepunt van het pakket is “Battle Golf”, gemakkelijk de snelste modus in het spel. Het is een baan met negen holes die plaatsvindt in een gigantisch stadion waar het doel is om eerst drie schoten te laten zinken, terwijl je door dingen als Thwomps en bommen navigeert. Het is eigenlijk een bestand Mario Kart Spirit, maar voor golf is er veel plezier. Sterker nog, wedstrijden eindigen heel snel, waardoor het een bijna perfecte feestervaring is.

Ik kan alleen maar wensen dat meer van het spel dezelfde ijver had, zoals Nintendo’s gevoel over Battle Golf. Ik wilde meer vreemde gangen en patronen, en meer mogelijkheden om in rare situaties te komen. In plaats daarvan worden de solide mechanica en de kleurrijke wereld naar beneden gesleept door de verhaalmodus met een mooi verhaal, een snelle versie van golf die eigenlijk behoorlijk traag is. Het is nog steeds leuk, vooral met twee mensen die ballen op dezelfde schakelaar slaan. maar terwijl Super Rush Hij heeft het golfgedeelte goed, hij mist wat hem maakt Super Mario speciale spellen.

Mario Golf: Super Rush Nu beschikbaar op Nintendo Switch.