Mass Effect: Legendary Edition (voor computers) recensie

De Mass Effect-trilogie is een van de meest invloedrijke franchises in videogames. Zijn idealistische futuristische setting, liefhebbende persoonlijkheden en boeiende vertelling zetten hem op één lijn met all-time science fiction-grootheden. We hoorden de titel “This Generation.” Star Wars“Gekoppeld aan vele voordelen, maar Mass Effect vervult echt (en overtreft soms zelfs) die verheven advertentie. Vanwege het belang ervan voor videogames en het sciencefictiongenre, heeft Mass Effect vertraging opgelopen bij het updaten op de huidige consoles en computers. Hoewel het niet perfect is, is Mass Effect: Legendary Edition de beste manier om deze moderne klassieker te ervaren.

Bezoek opnieuw de wereld van het vaderland

Als oudste inzending in de trilogie kreeg Mass Effect uit 2007 de grootste revisie op het gebied van graphics, gameplay en gebruiksgemak. Zelfs toen het voor het eerst werd uitgebracht, waren de bedieningselementen van Mass Effect traag. Dit was ongetwijfeld te danken aan de poging van BioWare om een ​​balans te vinden tussen zijn actie-gameplay en rollenspelmechanica. Schieten, schuilen en rennen is zojuist sneller geworden. Combat is niet te vergelijken met moderne third-person shooter-games, maar het is zeker een stuk intuïtiever. De game verwijdert apparatuurbeperkingen op basis van categorie. Hoewel sommige personages affiniteit hebben met bepaalde soorten wapens en bepantsering, wordt de extra flexibiliteit gewaardeerd. De gebruikersinterface is meer afgestemd op de gebruikersinterface van de serie, waardoor het gemakkelijk is om je personenschilden en de gezondheid van je teamgenoten te zien.

Het beruchte MAKO-grondvoertuig dat werd gebruikt om onbekende ruimtewerelden te doorkruisen, speelt nu als Mass Effect: Andromeda’s tegenhanger, NOMAD. Dankzij het zware gewicht van MAKO, de snelle voorwaartse beweging en het verbeterde richten van wapens, is het verkennen van planeten en manen nu leuk. MAKO heeft nog wat drijfvermogen, maar het voelt niet meer alsof je in een ballon in de vorm van een auto rijdt.

READ  Riot steunt nieuwe studio opgericht door voormalig World of Warcraft-ontwerper die 'niet tevreden was met de staat van het spel'

Net als alle drie de games in deze groep, biedt Mass Effect nu verbeterde verlichting, verbeterde grafische effecten en texturen. Hoewel de sequels zeker profiteren van de grafische boost, voelt Mass Effect bijna aan als een heel ander spel. Je kunt tot nu toe alleen een glimp opvangen van de originele details, waardoor de wereld er realistischer uitziet. De ruwe textuur op het gezicht van een reptiel Krogan of de gladheid van de scheepsromp is zo echt dat je zou kunnen zweren dat je het kunt aanraken. De ruige, ongemakkelijke animatie verraadde nog steeds de levensduur van de game, maar Mass Effect zag er nooit zo goed uit.

Een van de grootste schoten die mensen in de eerste game tegenkwamen, was het rijden in de lift die voor altijd doorging. Je moet de liften nog steeds af en toe gebruiken, maar nu kun je ze na 30 seconden overslaan. Maar zelfs als ik de lift tot voltooiing doormaak (om het geklets van het personage of in-game nieuws te horen), is het nog steeds veel korter.

Mass Effect 2

Het grotere plaatje

Met uitzondering van Pinnacle Station van Mass Effect, kun je DLC’s krijgen voor elk van de drie games in deze groep. DLC’s, waarvan de meeste lang na de releases van de games in kwestie verschenen, waren beter in de plot verwerkt. Je hebt bijvoorbeeld geen toegang tot Lair of the Shadow Broker vanuit Mass Effect 2 totdat je een specifiek deel van de vertelling van dat item hebt bereikt. Dit maakt de hele triade meer samenhangend. Als je de originelen nooit afspeelt, heb je moeite om te vertellen wat DLC is en wat er vanaf het begin is geweest.

READ  Muscle Legends-codes juni 2023

Over continuïteit gesproken, het vermogen om alle drie de games op rij te spelen, is een van de grootste sterke punten van de groep. Zowel veteranen als nieuwkomers kunnen genieten van een samenhangend verhaal zonder jaren tussen games te hoeven wachten. Hoewel het u vrij staat om games te spelen in elke gewenste volgorde, kunt u het beste bij het begin beginnen en aan het werk gaan. Het is erg bevredigend om te zien hoe de selecties van gelijke minuten in de loop van drie titels verlopen.

Massa-effect 3

Afgezien van het eerder genoemde Pinnacle-station, is de grootste omissie de multiplayer-modus van Mass Effect 3. Multiplayer-gameplay verhoogde je Hongaarse voorbereiding op de ultieme game-missie. Om het verlies te compenseren, verhoog je nu de paraatheid van je Galactic door de vorige twee games te spelen en zoveel mogelijk bondgenoten te maken. Het ontbreken van een verslavende multiplayer-modus is een eng, maar geen enorm verlies voor het grote geheel van de trilogie.

Systeem vereisten

Om Mass Effect: Legendary Edition op pc te spelen, heeft je gameconsole (ten minste) een Intel Core i5 3570 CPU, Nvidia GTX 760 GPU, 2 GB RAM en 120 GB opslag en een Windows 10-besturingssysteem nodig.

Mass Effect DLC

Mijn speelautomaat, met een Intel i7-4790 CPU en Nvidia GeForce GTX 1080 GPU, speelt het spel prachtig af op een 1080p-scherm. Elke titel heeft een limiet van 240 fps. Meestal heb ik banden zien zweven tussen 200-240 fps met ongebonden frames. Zware gevechten hebben de neiging om banden naar de onderkant van dit spectrum te laten vallen. Bioscopen en bioscopen dalen tot 60 fps. Als je scherm (en apparaat) dit kan ondersteunen, kun je genieten van de game in 4K. Verwacht niet veel grafische opties voor de titels. U vindt opties om de maximale resolutie in te stellen, dynamische schaduwen in te schakelen, randen te voorkomen en omringende sluiten. Dit is het zowat.

READ  Met het Steam Deck kun je nu games streamen vanaf je pc via je thuisnetwerk

De game ondersteunt muis- en toetsenbordinvoer, evenals gamecontrollers. Als Steam-game ondersteunt Mass Effect: Legendary Edition Steam-prestaties en Steam Cloud. De EA Origin-versie van de game bevat ook prestaties en native cloudopslag voor die service.

Red de melkweg opnieuw

Mass Effect: Legendary Edition herschept de geliefde trilogie in geweldige stijl. Hoewel het nog steeds de spellen van gisteren zijn, zorgen de bijgewerkte grafische afbeeldingen, gebruikersinterface en bedieningselementen ervoor dat ze zich verfrist voelen. Zelfs afgezien van mooiere beelden en snellere bedieningselementen, is dit een van de beste sci-fi-instellingen die in elk medium zijn ontwikkeld, vol met diepe kennis, realistisch ontwikkelde buitenaardse culturen, verbazingwekkende buitenaardse planeten en boeiende personages. Of je nu een veteraan of een nieuwkomer bent, je bent het aan jezelf verplicht om deze set te pakken te krijgen. Deze keuze van de redactie is echt legendarisch.

Mass Effect: Legendary Edition (pc)

het komt neer op

Mass Effect: Legendary Edition werkt de klassieke trilogie bij naar moderne standaarden met levendige beelden en vereenvoudigde bedieningselementen. De set biedt de perfecte manier om een ​​epische saga te ervaren.

Deze nieuwsbrief kan advertenties, aanbiedingen of gelieerde links bevatten. Als u zich aanmeldt voor een nieuwsbrief, geeft u aan dat u hiermee akkoord gaat gebruiksvoorwaarden En de Privacybeleid. U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de nieuwsbrief.