Nightslink review: een vreemd stukje old-school horror

In 1982 regisseerde Syed Giallo Dario Argento een gemene film genaamd Tinbra, of “donker”. Tinbra Het ontvouwt zich zoals veel andere Italiaanse horrorfilms uit die periode, maar in de jaren daarna vertelt Argento aan gesprekspartners dat het inderdaad in de nabije toekomst heeft plaatsgevonden waar de mensheid werd verdreven door een onuitgesproken tragedie. Het is een vreemde en irrelevante toevoeging aan de tastbare plot van de film, maar het herschikt het als onderdeel van iets groters en raars.

Ik herinnerde me dit deel van de trivia nadat ik klaar was nacht link, Een mysterieus spelletje dat eind augustus werd uitgebracht. Nacht Link Het draait om het nachtleven van een onbekende man die een “Night Link” wordt genoemd, wat een functietitel, sociale rol of bijnaam kan zijn. De missie van Nightlink is om een ​​ogenschijnlijk gewoon flatgebouw te bezoeken en de broodnodige en enigszins gevreesde mysterieuze geluidsbanden te presenteren. Als je het speloverzicht leest, is het duidelijk dat dit ook allemaal gebeurt na de apocalyps. maar nachtlink De kracht ligt in het gevoelige en suggestieve mysterie – en het vermogen om te hinten naar een complexer verhaal dan een half uur gameplay kan bevatten.

Nacht LinkBijna volledig ontwikkeld door een Portugese ontwikkelaar die bekend staat als Noiseminded, is dit een first-person wandelspel dat draait om kloppen op deuren. Het maakt deel uit van het subgenre van de horrorsimulator donkere look low poly Een vroege PlayStation-titel die doet denken aan een game uit 2018 bij elkaar passen. (Om toe te voegen aan de overeenkomsten, bij elkaar passen En Nacht Link Het gaat ook over het introduceren van de enge banden, hoewel de eerste langer en verhaaltechnisch complexer is.)

De “Spookachtige PS1” Zijn stijl is inherent onwerkelijk. Zelfs als een game zich in de gewone wereld afspeelt, worden de gebouwen vaak platgedrukt tot mollige abstracties, terwijl mensen en rekwisieten worden verkleind. Alleen maarKern van de baan. Nacht Link Speel met deze domheid. Bijna de hele game speelt zich af in een lege speelhal die er bevroren uitziet in de jaren 80, waarvan de ramen uitkijken op een mistige muur van ongemarkeerde torentjes. Maar er is iets heel erg mis met dit alles, en het zal langzaam het leven van de bewoners opeten.

READ  Nintendo trekt firmware-update voor schakelaar uit

In de loop van vier avonden (blijkbaar, aangezien we nooit daglicht zien), verschijnt je Night Link met een aantal bars en een lijst met appartementnummers. Bewoners van het gebouw hebben vage, eenzijdige gesprekken van achter hun deuren, die duiden op strijd en ambities die op de een of andere manier verband houden met de banden. De game is lineair, maar je kunt optionele gesprekken vinden die het verhaal een beetje hervormen. De verborgen stukken zijn zichtbaar genoeg dat ze me er naar terugbrachten nachtlink Kleine wereld vele malen.

Nacht Link Het ziet er niet naar uit dat het bedoeld is om volledig gedemonteerd te worden. Je gesprekken wijzen op details die alleen maar bijdragen aan het mysterie van hoe mensen in deze wereld werken. (Wiens man werkt in één appartement? Waarom maakt nightlink deze connecties gratis? Wat voor soort apocalyps precies, is het een post?) In plaats daarvan, Nacht Link Combineert game-achtige verkenning met het gevoel van een kort verhaal of film – een verhaal presenteren dat de moeite waard is qua thema zonder de vele losse eindjes te onderbreken.

Nacht Link Beschikbaar voor Windows op stoom- En Jeuk.