No Game: False Dimension Review (Switch eShop)

wat doe je hier? We gaan ervan uit dat je op een link hebt geklikt, ervan uitgaande dat je een recensie voor de game zult vinden, maar zoals je duidelijk kunt zien aan de titel, is er Geen spel. Daarom willen we onze excuses aanbieden voor het verspillen van uw tijd hier, we spreken u de volgende keer bij!

Nou, we maken een grapje – natuurlijk. We konden onszelf echter niet helpen; Geen spel: de verkeerde dimensie Haar versie concentreert zich volledig op het uitgangspunt dat je in feite jezelf bent Niet Een spel spelen (tenminste, geen traditioneel spel). In feite doet de verteller die je tijdens de ervaring vergezelt zijn best om je te overtuigen om te stoppen met spelen, je console neer te leggen en het ronduit bot te laten zijn. Het is een enorm experiment om de vierde muur te doorbreken, terwijl het technisch gezien het vervolg is op de titel van 2015 Er is geen spel, Het voelt volkomen uniek aan.

Als we een bepaald genre in de game zouden plaatsen, zouden we zeggen dat het een puzzelspel is met zware point-and-click-elementen (met andere woorden, zeer vergelijkbaar met de klassieke Tim Schafer-titels). Je neemt de rol aan van de “gebruiker” die dat in alle opzichten is je bent. Het spel begint als elk ander spel, met een typisch titelmenu dat uit veel opties bestaat, maar op dit punt springt de verteller erin om je ervaring royaal te bederven. Met het aanraakscherm of de gezichtsknoppen kun je onmiddellijk elke barrière die de verteller op je pad legt, doorbreken, of het nu gaat om het breken van het scherm, het vinden van een sleutel of het onthullen van wachtwoorden die verborgen zijn in de geheime bestanden van de verteller.

READ  Is het nog steeds tussen ons op pc, PS5, Switch, Xbox?

Het is een ongelooflijk leuke en plezierige ervaring die sterk lijkt op klassieke avonturentitels uit de jaren negentig en alleen maar beter wordt naarmate het vordert. Uiteindelijk merk je dat jij en de verteller vast komen te zitten in verschillende soorten games, en je zult met tegenzin moeten samenwerken om een ​​manier te vinden om te ontsnappen. De scenario’s van nu af aan zijn eerlijk gezegd Genie, De gebruiker kan de games zelf rechtstreeks manipuleren, zodat je letterlijk dingen uit de gamewereld naar de “realiteit” kunt trekken en ze kunt gebruiken om puzzels op te lossen (in zekere zin is het eigenlijk een game in een game – papa!).

De games zelf zijn in wezen parodieën op de huidige genres, waarvan de eerste is geïnspireerd door klassieke point-and-click-avonturentitels en de bijzonder beroemde detective-sterren. De tweede is een parodie op 2D Legend of Zelda-titels, en hier pauzeert het spel voor een vrij korte periode. Het oplossen van de puzzels in dit gedeelte is in feite een kwestie van items verzamelen en door gevaarlijke omgevingen navigeren, maar aangezien je de karakteristieke hoofdrolspeler niet rechtstreeks kunt besturen, voelt elke taak als een hele klus.

Afgezien daarvan zijn de meeste puzzels in het spel altijd leuk en boeiend, maar het voelt nooit te ingewikkeld aan, wat volgens ons essentieel is voor het algehele plezier van de ervaring. Godzijdank, als je dat bent handelen Ooit is er een handig hintsysteem waarin je periodiek hints voor elke puzzel kunt ontgrendelen voordat je eindelijk de oplossing zelf onthult (maar dat is alleen als je Hulpeloos zit vast). Het spel irriteert je een beetje door “uitgejaagde” geluiden te maken, maar er zijn geen echte nadelen.

READ  Final Fantasy 7 Remake Intergrade: Yuffie's Moogle Hood is een reactie op Dirge of Cerberus

Dit alles zou natuurlijk niets zijn zonder het buitengewone schrijven. Elk personage, of het nu de verteller is of een van de videogamekarakters, materialiseert prachtig, en we moesten veel lachen in de dialoog. Deze voice-overactie helpt enorm, en hoewel er in de game niet veel gedenkwaardige muziek is, maakt de komische dialoog dit goed. We wensten bijna dat we ook in elk ander videogame een wijze verteller hadden!

Qua weergave is er geen game: The False Dimension is onberispelijk. De game werkt goed, en navigeren tussen elk scherm is heel eenvoudig, of je nu wel of niet het touchscreen van de Switch gebruikt. Het ritme is vaak puur, ongeacht het ongebruikelijke op Zelda geïnspireerde gedeelte. Voor sommige spelers lijken sommige van de meer zelfbewuste grappen misschien een simpele aangelegenheid, maar als je al geruime tijd in de games zit, durven we te wedden dat je de meeste grappen en verwijzingen mooi zult vinden. heel grappig.

conclusie

Als het erop aankomt, geen spel: de verkeerde dimensie is een ietwat verkeerde benaming. Er is hier zeker een spel te vinden, en het is een goede. Als je geen fan bent van point-and-click-avonturengames, wil je misschien ergens anders kijken, maar met een ervaring vol innovatieve puzzels en uitstekende zelfbewuste grappen is dit een van de sterkste voorbeelden van het genre van de afgelopen jaren . Hij is daar met de beste; mis niet.