Roller Champions (Switch eShop) Review

Roller Champions (Switch eShop) Review
Vastgelegd op Nintendo Switch (geïnstalleerd)

Iedereen zou zijn eigen moeten hebben, toch? Zodra het hackspel een sensatie wordt, probeert iedereen zijn eigen exemplaar te bemachtigen. pubg Hij deed het voor Battle Royales en Let op en kijk voor heldenschieters; Dit is nu een dertien in een dozijn, met een serie als Plicht En de vampier Met hun eigen extracten van wisselende kwaliteit (of soms meerdere takes in het geval van CoD). Een van deze hacks was: Rocket Leagueen hoewel het geen exacte tegenhanger is van Rocket League, Rolhelden Het is Ubisoft’s poging om die overmatige jeuk in de sport te krabben. Roller Champions, een gratis skater-game van Ubisoft, wordt in mei gelanceerd op PS4, Xbox One en pc en heeft Switch uit het niets bereikt, met een verrassende lancering dinsdag. We hoopten op een aangename verrassing, maar het ziet er helaas niet goed uit.

Roller Champions is een 3v3-teamspel. Halfronde derby, half basketbal, de basisgedachte is dat teams de bal moeten winnen en in balbezit moeten blijven, rondes rond de ring moeten maken en vijf punten moeten scoren door de bal door de ring te gooien. Zodra het andere team de bal heeft, wordt je rondevoortgang gereset en terug naar af. Eén worp is gelijk aan één punt, twee worpen is gelijk aan drie punten en drie worpen is gelijk aan vijf, en deze prestatie beëindigt de wedstrijd onmiddellijk. We houden echt van dit rondesysteem; Het biedt een geweldige risico- versus beloningsformule waarbij je op veilig kunt spelen door een enkele draai te maken en een punt te garanderen, of het risico loopt al je voortgang te verliezen om een ​​grote vooruitgang te boeken.

Roller Champions Review - screenshot 2 van 4

Zoals de naam al doet vermoeden, speelt het hele spel zich af op rolschaatsen en voelt de actie geweldig aan. Er is een goed gevoel van momentum als je over de ijsbaan schaatst, vooral als je het knutselen en “pompen” onder de knie hebt waarin je personage buigt om snelheid te krijgen terwijl je de hellingen afdaalt. De basisbeweging begeleidt de basisvechtmechanica waarmee je tegenstanders kunt tackelen, ontwijken, duiken, vallen en zelfs tegenstanders vangen.

READ  Is Fortnite Festival gratis te spelen?

Wedstrijden worden momenteel gehouden in een van de vier arena’s, en welke arena hangt af van het aantal “fans” (de gameversie van XP) dat jij en de andere spelers hebben verzameld. Arena’s bevinden zich in plaatsen zoals de badplaats Acapulco of de vuile straten van Brooklyn. Het nadeel is echter dat de arena alleen de achtergrondelementen van het podium dicteert en geen invloed heeft op het speelbare gebied, dat één enorm ovaal blijft, waar je ook terechtkomt. Dit is niet per se een probleem – Rocket League had maar één kaart om mee te beginnen. Het was echter goed om te zien dat de ontwikkelaars een aantal variaties in arena’s hebben toegepast, of zelfs elementen zoals hellingen of omgevingsspecifieke gevaren hebben toegevoegd om deze kaarten wat veelzijdigheid te geven, zelfs als ze beperkt waren tot niet-geclassificeerde modi.

Roller Champions Review - screenshot 3 van 4
Vastgelegd op Nintendo Switch (handheld/niet inbegrepen)

Er zijn vier hoofdspelmodi. Quick Match, Ranked Match, Skatepark en Surprise Events. Snelle match, verrassingsverrassing, is je standaard match, en beoordeling zal op dezelfde manier bekend zijn als je een videogame speelt met een beoordelingssysteem. Speel tien plaatsingswedstrijden om je startrang te bepalen van een van de zeven, van ‘Garage’ tot ‘Elite Champions’. Skatepark is een gratis online roaming-sessie waarin jij en vijf andere spelers kunnen rondhangen, skaten… en niets meer. Ten slotte vinden er elk weekend Surprise-evenementen plaats, waarbij eerdere evenementen variëren van zo eenvoudig als een 2v2-plaatsing in een iets kleinere arena tot “Hot Potato” waar de bal een lont heeft en als deze niet wordt gepasseerd voordat hij op is, zal hij exploderen voordat het door de tegenstander kan worden ingenomen.

READ  Iemand heeft een robot gemaakt die Reddit-argumenten in Phoenix Wright verandert: Lawyer Ace Court Scenes

De game is volledig gratis te spelen (zonder de noodzaak van een Nintendo Switch Online, net als elke andere gratis te spelen game op het systeem) en heeft platformonafhankelijke connectiviteit met cross-play en cross-progressie inbegrepen via een Ubisoft-account. Je kunt echter geen spelers toevoegen aan een party vanaf andere platforms; Dit zal waarschijnlijk op een later tijdstip worden gepatcht, maar aangezien de zaken bij de lancering staan, is het de moeite waard om op te merken dat je niet met je vrienden op Xbox en PlayStation kunt spelen.

We vonden online gamen een beetje een allegaartje. Sommige wedstrijden kunnen soepel verlopen, terwijl andere een gespannen puinhoop kunnen zijn, en uw communicatie zal hier uiteraard een factor zijn. Quick matches zijn op zijn minst redelijk snel (en handig). Wachttijden voor gerangschikte wedstrijden zijn meestal iets langer, maar niet overdreven.

Roller Champions Review - screenshot 4 van 4

Zoals bij de meeste gratis spellen, ligt de focus van microtransacties op cosmetica. De game begint met het creëren van een lelijk personage met de ongelooflijk beperkte personagebouwer, en je kunt uitrustingen verdienen om ze te versieren. Uitrusting wordt gedistribueerd via Lootballs (een Roller Champions loot box-monteur), de Roller Pass of via een premium valuta genaamd Wheels. Het is echter moeilijk te begrijpen waarom iemand in een game om cosmetica zou geven als de personages zo schattig en ronduit lelijk zijn. Ubisoft neemt het op fortnite Er is ergens een esthetische fout opgetreden, je kunt niet ontsnappen aan de ogen van dode, zielloze personages terwijl ze dieper in de diepten van je psyche graven.

De rest van de game is niet al te lelijk op andere platforms, al kan dat niet gezegd worden voor de Switch-versie. De game heeft prestatie- en kwaliteitsmodi die speciaal zijn ontworpen voor respectievelijk de gedockte en handheld-modus. In de draagbare modus is het spel een hoofdpijnverwekkende, wazige puinhoop, verwend door de moeilijk te negeren look met vaseline-vlekken. Het werkt in ieder geval relatief soepel in zowel de kwaliteits- als de prestatiemodus als hij niet op de tv wordt aangesloten.

READ  Kunnen de Bears de Eagles een wedstrijd geven?

Door de console op het dock aan te sluiten, ziet het er beter uit – je zou kunnen hopen – maar we ontdekten dat de game last had van consistente framerate-dalingen in beide modi die zichtbaar zijn op tv, en echt moeite hadden om met meer dan drie spelers op het scherm om te gaan. Monitor. We raden niet echt aan om in de tv-modus te spelen totdat dit is verholpen, wat helaas betekent dat de vaseline-modus de enige haalbare optie is.

Roller Champions heeft potentieel. De basistruc en gameplay zijn allebei erg leuk en het is bevredigend om je vijand met één slag over het veld te schieten, omdat ze op het punt staan ​​drie punten tegen je te scoren. Het ontbreekt echter in bijna elke andere sectie en er is hier niet genoeg inhoud om iemand tevreden te stellen. Voeg toe aan de matige prestaties en visuele problemen op de Switch, en we kunnen de game in zijn huidige staat niet echt aanbevelen op een Nintendo-console. Het is gratis om te spelen, dus het is het proberen waard als alles wat we hebben genoemd interessant klinkt, maar tenzij er serieuze updates voor deze versie worden gemaakt, is het zeker beter om het indien mogelijk op een ander platform te draaien.