Samurai Maiden-recensie (Switch eShop)

Samurai Maiden-recensie (Switch eShop)
Genomen op Nintendo Switch (handheld/niet inbegrepen)

Samoerai maagdHaar personages zien er geweldig uit. prachtig. Hoewel ze de concurrentie misschien niet met grote sprongen voor zijn, vormen ze een verbazingwekkende cast van veelkleurige moordende vrouwen met glazen ogen die vanuit elke hoek stralen. Zoals met de meeste outputs die in de anime ecchi-categorieën vallen, is het niet bijzonder diep of interessant, met karakters op oppervlakteniveau die, nou ja, rechtstreeks uit anime zijn geript. Maar daarvoor ben je hier toch niet? Verdorie nee, jij doet mee voor Pantsu, en dit is een gebied dat Samurai Maiden met zelfvertrouwen aflevert.

Voordat we in de commentarensectie worden geslagen voor ergernissen van mensen die van dit soort medium houden, laat ons weten dat we eigenlijk heel veel van Samurai Maiden houden. Het heeft misschien alle basiskenmerken van het ecchi-genre, inclusief de plot die op de achterkant van een treinkaartje staat geschreven, maar als spel werkt het heel goed.

Het verhaal volgt het middelbare schoolmeisje Tsugumi, die gepast gekleed is met strakke korte kousen en panty’s, die plotseling wordt gecontacteerd door een “engelenstem” die zegt dat ze een demonenbaas gaat ontmoeten. Ze is hierdoor grotendeels onaangedaan en wordt onmiddellijk getransporteerd naar de Sengoku-periode, waar ze vervolgens ontsnapt uit een brandend gebouw om vervolgens te worden aangevallen door hordes ondode samurai. De game is ingesproken in het Japans met Engelse ondertitels, wat de voorkeur heeft, en alles ziet er absoluut fantastisch uit. Texturen en omgevingen verleggen geen grenzen, maar ze zijn stilistisch uitgebalanceerd voor vorm boven grafische transcendentie. De presentatie is van topklasse en het is supersoepel, met een stabiele framesnelheid in zowel gedockte als handheld-modi, zelfs met een heleboel vijanden op het scherm en overal vlammende effecten.

Samurai Maiden review - screenshot 2 van 5

Samurai Maiden is een eenvoudige 3D hack-and-slash-affaire die uit een bestand is geknipt dynastie van krijgers Canvas, maar met wat chique invalshoeken (en dan hebben we het niet alleen over suburbia). Tsurugi, het personage van de speler, wordt bijgestaan ​​door drie andere meisjes met verschillende vaardigheden. Na de initiële trainingsfase ontgrendel je de andere maagden opeenvolgend door de taken te doorlopen. Deze helpers volgen je over het scherm en kunnen speciale aanvallen ontketenen zodra je een meter vult met een druk op de “A”-knop – deze zijn niet perfect nauwkeurig en hebben de neiging om je gezichtslijn te volgen, maar ze zijn krachtig genoeg om te verdoven bazen, die je een paar seconden kopen om ze in te zetten.

READ  Microsoft kondigt de volgende reeks Xbox- en PC Game Pass-games aan

De etappes zijn in het begin eenvoudig en vrij kort, maar ze beginnen al snel uit te breiden. Er zijn enkele delen van platformactie om te profiteren van je dubbele springvaardigheden, maar de gevechten zijn vaak een spoeling en lus op een veel minder gevarieerde manier dan zoiets als Bayonetta. In de vijfde fase beginnen dingen te diversifiëren en te evolueren, en in de zesde fase heb je drie assistenten gekregen, die veel variabelen bieden in gevechten en strategie. Wanneer Hagane wordt ontgrendeld, kun je met haar vaardigheid om het anker los te laten over afgronden slingeren en schatkisten uit verschillende kliffen trekken.

Al snel wordt snel schakelen tussen je trio helpers aan jouw zijde een must voor bepaalde beurten en gevechten, aangezien slechts enkelen genezende krachten en vaardigheden hebben om je naar onbereikbare gebieden te brengen. De geordende structuur is eenvoudig maar effectief, en het duurt tien minuten om het onder de knie te krijgen, maar langer om het onder de knie te krijgen. Eindbaasontmoetingen nemen vrij snel toe en geven je minder kansen om uit de ontploffingszone te komen naarmate je verder komt in het spel, wat betekent dat je je teamwerk moet verbeteren om in leven te blijven.

Samurai Maiden review - screenshot 3 van de 5
Vastgelegd op Nintendo Switch (geïnstalleerd)

Het gevecht is zo goed uitgevoerd dat het leuk is zonder te moeilijk te zijn. De besturing is waar je ze zou verwachten voor dit type game, met lichte en harde schuine strepen, ontwijkrollen, dubbele sprongen, automatische combo’s en specials die gemakkelijk door je assistenten kunnen worden geactiveerd. Het is snel, furieus en visueel aantrekkelijk, met een ontluikende vurige uitgestrektheid van vlammen, bliksem en explosies. Er is net genoeg ruimte voor mechanica en strategie om het ook interessant te houden, waardoor je zeldzame momenten in het midden van de strijd moet vinden om getimede mijnen en de allerbelangrijkste sleepboot en speciale aanval in te zetten.

READ  ESPN verkoopt meerderheidsbelang in X Games aan MSP Sports Capital

Over het algemeen stroomt het goed, klinkt het indrukwekkend en klinkt het echt goed, met uitstekende muziek om de actie te begeleiden. De soundtrack is een mix van traditionele Japanse elementen met aanstekelijke ambient dance beats. Als er een echt probleem is met de samenstelling van het spel, is het dat je assistent-assistent soms Tsurugi aan de voorkant van de camera blokkeert, waardoor een snelle aanpassing met de analoge joystick nodig is.

Tussen missies door zit je in je kamp, ​​waar je kunt wisselen tussen ontgrendelde uitrusting en de wapens en vaardigheden van je drie bondgenoten kunt verbeteren, waardoor je gezondheidspunten en aanvalskracht toenemen. Je kunt ook wisselen tussen alle outfits die je hebt ontgrendeld, waarvan sommige naar verwachting uitdagend zullen zijn. En als de beschikbare kledingopties het niet voor je doen, en je absoluut het Victory-zwempak moet bemachtigen, kun je wat back-upwijzigingen aanbrengen in de DLC.

Samurai Maiden review - screenshot 4 van de 5

Met de ontwikkeling van je verworven wapens en hun verschillende kenmerken, evenals het nivelleren van je metgezellen, heeft Samurai Maiden een vooruitstrevend karakter. Hoewel de game zelf niet erg uitdagend is, kun je meer missiemoeilijkheden ontgrendelen – en er zijn er genoeg om doorheen te werken. Het is niet eenvoudig om aan het einde van een etappe goede rangen te behalen, waardoor dit een doel op zich is voor wie alles wil ontdekken. Herhalingsmissies zijn een optioneel onderdeel van het proces, en als je eenmaal krachtiger bent, kun je terugkomen met nieuwe schietmogelijkheden voor hogere rangen en ontgrendelbare items.

Het speelt goed, is esthetisch aantrekkelijk en is erg leuk op een basale, actiegerichte, arcade-achtige manier. Maar het zou niet zo ecchi zijn zonder een flinke dosis fanservice. Naast uitpuilende borsten en veel panty-flitsen, worden Tsurugi’s kleren vies en gescheurd tijdens de gevechten van elke fase, wat een leuk effect is. In het persbericht staat: “Smeed een eeuwige band met je ninjavrienden!” , wat zich vertaalt als “deelname aan een plek van ultrafascinerende lesbianisme onder meisjes van twijfelachtige leeftijden.” Dit werkt door de algemene “genegenheid” van een van uw groepen te vergroten, waardoor u aan het einde van de laatste fase meer punten verdient op basis van prestatie- en gebruiksfactoren. Uiteindelijk manifesteert ‘genegenheid’ zich op manieren die heteroseksuele mannen net zo schotelachtig maken als de meisjes zelf.

READ  WWE 2K22 lanceert spelshow
Samurai Maiden review - screenshot 5 van de 5

Normaal gesproken zouden we hier wat tijd aan besteden om hier grappen over te maken, maar aangezien het niet onze eerste rodeo is met Japanse anime-erotica, zullen we in plaats daarvan verklaren dat bij deze specifieke gelegenheid de kwaliteit van het spel de buitensporige excessen overschaduwt. Samurai Maiden is geen titel met veel diepgang, en voor hack-and-slash-puristen is het vermeldenswaard dat veel van zijn aantrekkingskracht schuilgaat in de openlijk geseksualiseerde cast. Een goede test is of een persoon het spel ongeacht deze eigenschappen zal spelen, en hoewel dat voor velen in het genre niet het geval is, is Samurai Maiden een zeldzame uitzondering op de regel.

Samurai Maiden is vooral hacken, hakken, ontwijken en meer hacken. Maar hoewel het van nature repetitief is, verschilt het in dit opzicht niet veel van veel traditionele arcadespellen. Wat het goed doet, is zijn gevechtsopties uitbreiden op een manier die leuk maar niet overweldigend is; Door je assistenten verschillende vaardigheidsfuncties te geven in aanvals-, genezings- en mobiliteitsfasen. Het is een eenvoudig maar goed gelaagd avontuur dat molenaars zal aanmoedigen om galerijen, wapens en digitale snuisterijen te ontgrendelen, terwijl ze waarderen wat een aantrekkelijk ogende en goed geoptimaliseerde game het is. Er is een grotere uitdaging als je die nodig hebt, afgezien van dialogen en verhaalclichés, de personagemodellen zijn uitzonderlijk goed, redelijk indrukwekkend en doen geweldig werk om het product te verkopen.