Sufiyum Sujathayam recensie: Wanneer religie opnieuw de liefde wint

Sufiyum Sujathayam review: When religion wins over love once again

Een still uit Sufiyum SujathayumAmazon Prime

Na dagen van angstig wachten, ging de eerste directe OTT-release in Mollywood, ‘Sufiyum Sujathayum’ met Jayasurya en Aditi Rao Hydari in de hoofdrollen, op 3 juli om 12.00 uur online in première in Amazon Prime. De film, geregisseerd door Naranipuzha Shanavas, vertelt het verhaal van Sujatha, een stom meisje dat verliefd wordt op Soefi, een jonge moslimman die een meester is in allerlei kunstvormen.

Een normaal liefdesverhaal verheven door muziek

Het eenregelige verhaal van de film is clichématig, en we hebben in het verleden een veelvoud van soortgelijke verhaallijnen gezien waarin een rijk Hindoestaans meisje verliefd wordt op een moslimman. Wat Sufiyum Sujathayum echter anders maakt, is de sprankelende muziek gecomponeerd door M Jayachandran die een cruciale rol speelt bij het verbeteren van de algehele sfeer van de film.

Sufiyum Sujathayum begint op een zeer interessante toon waar Sufi, een onbekende man, een moskee bereikt en sterft als gevolg van een hartstilstand in de tijd van Subah Namaz. Het flashback-verhaal van Sufi begint zich al snel te ontvouwen en we maken kennis met het personage van Sujatha, een stom meisje met veel artistieke talenten. Al snel wordt Sujatha verliefd op Sufi, maar haar familie wil dat ze gaat trouwen met Dr. Rajeevan. Uiteindelijk trouwen Rajeevan en Sujatha en gaan ze naar Dubai.

Nadat ze het doodsnieuws van Soefi, Rajeevan en Sujatha hebben gehoord, komen ze terug naar Kerala om de crematieceremonie bij te wonen. Tijdens deze reis wordt het paspoort van Rajeevan echter vermist, en dit vormt de belangrijkste crux van de film.

READ  Konami slaat E3 2021 over

De film is rijk aan visuals en we kunnen iets speciaals zien in elk frame dat is vastgelegd door Anu Moothedath. Zoals eerder vermeld, is de muziek van M Jayachandran magisch en de achtergrondscore ‘Roohe’ is gewoon geweldig.

Geweldige prestaties van hoofdrolspelers

Sufiyum Sujathayum behoort uitsluitend tot Aditi Rao Hydari. Hoewel Aditi in deze film geen enkele dialoog heeft, veroverde ze ieders hart met haar ogen en schattige maniertjes. Dev Mohan die de rol van Soefi speelde, heeft goed werk geleverd. Jayasurya deed zijn karakter met finesse en het was een pure traktatie om de acteur met gemak op het scherm zo’n complexe rol te zien spelen.

Naranipuzha Shanavas is erin geslaagd om via Sufiyum Sujatha een intens liefdesverhaal te geven, maar een strakker scenario had de film een ​​boeiender horloge kunnen maken.

Eindoordeel: Sufiyum Sujathayum is een magische muzikale entertainer die gezegend is met de spectaculaire uitvoering van Aditi Rao Hydari.