Uncharted-filmrecensie: zo kun je een videogame niet aanpassen

niet in kaart gebracht .”/>
Zoom / Tom Holland speelt de indie, hij speelt ook Nathan Drake in Columbia Pictures’ Onbekend.

Colombia foto’s

Stel je een vervolg op een videogame voor waarin alles wat fans leuk vonden aan het origineel, verdwijnt. Er is minder actie, oninteressante puzzels, saaie omgevingen, gaten die groot genoeg zijn om een ​​”Hog Wild” watervliegtuig door te laten vliegen, en misschien wel het ergste van alles, saaie dialogen. Dit fantasiespel begint met een eindeloze tussenfilm van 80 minuten, gevolgd door een energieke actiescène die herinnert aan de beste momenten van het originele spel.

Dit is de eerste ooit Onbekend De film lijkt. Het is gebaseerd op de populaire PlayStation-exclusieve gameserie met dezelfde naam en heeft dezelfde hoofdpersonages. Maar hoewel het doet denken aan de Indiana Jones-films die videogames inspireerden, heeft de film niet dezelfde komische, komische en actievolle charme als deze franchise — of de Uncharted Games. Hoe wild is dat een videogame die betere filmachtige spanning biedt dan de live-actionversie.

Een kort overzicht van goud

"Professor, wat is het andere woord voor piratenschat?" "Drake, stel me die vraag niet meer."
Zoom / “Professor, wat is het andere woord voor piratenschat?” “Drak, stop met me die vraag te stellen.”

Colombia foto’s

De laatste scène is het enige fatsoenlijke deel van deze film, dus ik zal daar beginnen. Net als de gelijknamige gameserie, gaat de exclusieve bioscoop van deze week over avonturiers die hand-tot-handgevechten overleven en puzzels oplossen terwijl ze op zoek zijn naar de jackpot voor oude schatten. OnbekendDe buit bestaat uit twee gestrande piratenschepen vol schatten, die zich op de een of andere manier verborgen hielden voor alle satelliet- en radarbeelden of ontdekkingsreizigers gedurende meer dan 500 jaar. Een schurk neemt de schepen over en besluit ze per helikopter te laten vliegen.

READ  De Infinite Legendary Shards Exploit is terug voor Destiny 2, maar met een twist

Maar de hoofdpersoon van de serie is Nathan Drake (Tom Holland, Spider-Man: Thuiskomst) en zijn partner Sully (Mark Wahlberg, de vechter) Ik stapte eerst uit op de schepen en stapte op een van hen. Whoosh – ze gaan de lucht in, waarna ze de luchtpiraat proberen te stelen.

De meeste scènes in de film spelen zich af met zowel Drake als Sully: saai en in het donker.
Zoom / De meeste scènes in de film spelen zich af met zowel Drake als Sully: saai en in het donker.

Colombia foto’s

De camera volgt de bijzaak, waaronder onze helden die over oude schepen klimmen en onhandig in de strijd springen. Er zijn met touw ondersteunde luchtsprongen tussen vliegende schepen, en de mannen gaan op de een of andere manier in 2022 in volledige zwaardgevechten. Op dit moment ziet de film geen reden om zijn bedoeling te verbergen: om de meest bevredigende beelden te leveren, CGI – Indiana Jones-achtige strijd die de film in jaren heeft gezien.

Holland en Wahlberg wachten tot deze eindscène om zich in de groove te nestelen. Het gevecht is gracieus en komisch, en het geklets tussen de twee hoofdrolspelers is voor het eerst in de hele film echt grappig.