Verheug je, want de first-person Jesus-videogame is eindelijk beschikbaar

Verheug je, want de first-person Jesus-videogame is eindelijk beschikbaar

terug in December 2019schreef ik over Ik ben Jezus, een nieuwe videogame die op dat moment nog in ontwikkeling was, waarin je als Jezus Christus speelt in first-person shooter-modus (hoewel je meer kans hebt om wonderen en genezingen te schieten in plaats van Gatling-geweren). uit het spel stoom- bladzijde:

“Ik ben Jezus Christus” is een realistisch simulatiespel geïnspireerd op verhalen uit het Nieuwe Testament van de Bijbel. Stap de oudheid binnen en volg hetzelfde pad als Jezus Christus 2000 jaar geleden. Het spel beslaat de periode vanaf de doop van Jezus Christus tot aan de opstanding. Heb je je ooit afgevraagd om net als hij te zijn – een van de meest bevoorrechte en machtige mensen ter wereld?

Kijk of jij als Jezus Christus alle bekende wonderen uit de Bijbel kunt verrichten. Het is een simulatiespel en je kunt proberen de wereld te redden zoals hij deed. Ben je klaar om met de duivel in de woestijn te vechten en boze geesten uit te drijven en patiënten te behandelen? Of kalmeer je de storm op zee?

Drie jaar later, het spel In feite is het eindelijk beschikbaar downloaden en spelen. Of er is tenminste een gratis intro beschikbaar vanaf 1 december 2022. En het lijkt merkwaardig intrigerend, althans volgens dit Zonde heroverweging:

Het spel begint met de zoektocht naar Johannes de Doper. Als Jezus moest ik mijn dorpsgenoten vragen waar hij was en dan mijn weg naar hem vinden zonder te verhongeren. Dit betekende meestal onderweg fruit plukken van struiken om mijn gezondheidsbalk vol te houden.

Mijn indruk van dit eerste level was dat het een beetje een lappendeken was, maar de situatie escaleerde snel. In het volgende level moest ik, Jezus, vasten in de woestijn terwijl ik omringd werd door engelen die me trainden om te vechten. Veel afdwalen van het bronmateriaal – keer dit materiaal zeker niet de andere wang toe.

Met een druk op de knop kan ik in plaats daarvan de energieballen verzamelen die de demon naar me heeft gegooid en ze terugsturen, met een met magma gevulde krater als achtergrond (een natuurlijk kenmerk dat duidelijk heel gewoon is in de Palestijnse woestijnen).

Af en toe moest ik stoppen en bidden om mijn ‘heilige geest’ weer op te laden, die werd verteerd door mijn kracht te gebruiken. Ik ben geen expert in theologie, maar ik kan me niet herinneren dat Jezus het probleem had van een mogelijke “drainage van de Heilige Geest”, vooral omdat ik er vrij zeker van ben dat de Bijbel zegt dat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zouden moeten zijn als één God. .

READ  Greg Schiano lijkt de onderbreking van het coronavirus in het voordeel van Rutgers te gebruiken

Ik ben Jezus Christus

Ik speelde ’s werelds eerste Jezus Christus-simulator en ik heb vragen [Matteo Lupetti / Vice]

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *