Wingman XB2 Controller platformonafhankelijke review

Heb je ooit op je bank gezeten met een lieverd Een uitstekende Xbox One- of Xbox Series-console En je dacht bij jezelf: ‘Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat ik heel graag zou willen doen, is spelen oorlogstuig met een PlayStation-controller? Nou, als dat het geval is, 1) persoonlijke voorkeur is geweldig, maar je hebt het mis, en 2) heb ik nieuws voor je!

Zie je, ergens in de branche heeft iemand je kreten gehoord en produceert hij een apparaat dat je droom zal laten uitkomen. Afkomstig van Brook Design is een kleine tool met de naam Wingman XB2 Controller Cross-Platform Converter, en het belooft je vrijwel met elke console op elke Xbox te laten spelen. Dus nadat ik mijn hete kleine hand op een had gekregen, besloot ik er een ritje mee te maken en te kijken wat er gebeurde.

Nu, het eigenlijke apparaat zelf is een behoorlijk cool stel. Het is ongeveer zo groot als een USB-geheugenstick, 75 mm lang en 20 mm breed, en heeft een USB-A mannelijke connector aan het ene uiteinde en een USB-A vrouwelijke connector aan het andere uiteinde. Je sluit het mannelijke uiteinde aan op je favoriete Xbox-controller: ik heb het getest op Xbox Series X en Series S, Xbox One en Xbox 360, maar helaas heb ik geen originele Xbox, hoewel het daar blijkbaar zal werken, te. Zodra het mannelijke uiteinde is geplaatst (stop met lachen achterin), kan de gewenste controller worden aangesloten op de USB-poort aan het andere uiteinde en daar ga je.

READ  Halo Infinite-multiplayer krijgt ray tracing op Xbox Series X.

Toen ik een controller aansloot, was ik erg tevreden over de manier waarop de Wingman XB2 direct uit de doos omging met de controllers die ik had aangesloten. De PS4-controller die ik als eerste probeerde, kwam binnen en werkte gewoon, de PS-knop toegewezen aan de Guide-knop, en al het andere was waar je het zou verwachten. Ik verwachtte volledig dat ik het apparaat moest vertellen welke controller ik had aangesloten, maar het ging moeiteloos.

Om eerlijk te zijn, dit was zo cool, ik zat daar gewoon en speelde Forza Horizon 5 Met een PS4-controller. Maar het wordt beter. Niemand wil weer gaan spelen met draden die door de woonkamer zijn gespannen, toch? Ik zeker niet, want we hebben twee katten in huis die elke kabelcrawler als een eerlijk spel zien en niet zullen aarzelen om toe te slaan! Nou, Brook Design heeft je hier ook gedekt. Als je naar de bovenkant van het apparaat kijkt, zie je dat wanneer het is aangesloten, het een paar LED-lampjes heeft, één aan elke kant. Nou, deze zijn er niet alleen om er mooi uit te zien, het zijn eigenlijk ook knoppen, en als je ze tegelijkertijd indrukt, is het mogelijk om een ​​draadloze controller aan het apparaat te koppelen. De lijst met controllers die het apparaat op deze manier aankan, is behoorlijk indrukwekkend, van PS5/PS4/PS3-consoles tot Xbox Series/Xbox One (alleen Bluetooth-modellen) inclusief Elite 2-controllers, en tot Nintendo Switch Pro-controllers als je dat zou doen voel me liever zo. Ik moet zeggen dat de koppelingsprocedure net zo eenvoudig is als het koppelen van de controller met de console, en het werkt erg goed.

READ  Wat is vanaf nu jouw Xbox-game van 2022? - Het onderwerp van discussie

Wat als je een Xbox 360 Controller, Elite 1 of Xbox One Wireless Controller wilt uitproberen? Nou, het zal nog steeds werken, maar je moet het met een kabel verbinden, omdat het geen Bluetooth ondersteunt. Om eerlijk te zijn, dit is geen probleem, en de lijst met thibgs die zullen werken als ze zijn aangesloten, is behoorlijk indrukwekkend. elk Stick vecht arcade met een USB-aansluiting? Dat zou moeten werken, hoewel ik het niet heb getest omdat ik niet genoeg betaald krijg om een ​​vechtstok te rechtvaardigen. De Xbox 360 draadloze ontvanger zou ook moeten werken, evenals de Sega Megadrive Mini-controller, samen met de Xbox adaptieve controller. Dat is goed nieuws, alsof je een adaptieve controller nodig hebt, ben je beperkt tot welke controller je deze kunt gebruiken, maar niet meer – sluit hem aan op je oude 360 ​​en je kunt ermee spelen. Het lijkt erop dat je de adapter ook op een pc kunt aansluiten om de controllers daarvoor te gebruiken, maar nogmaals, ik heb dit niet kunnen testen.

We zagen dus dat je met dit slimme apparaat met bijna elke controller op elke Xbox kunt spelen (hoewel je een adapter nodig hebt om het op de originele Xbox aan te sluiten, zoals de handleiding zegt), zou je denken dat dat genoeg zou zijn slim ding, zou je niet? Nou, houd je paarden daar.

De Wingman XB2 heeft nog een paar trucjes in petto. Wil je de turbofunctie in het spel hebben? Misschien een waarbij je op een knop moet drukken om de schorsing te doen herleven of te beëindigen? Welnu, u programmeert elke knop (of elke knop, als dat uw tas is) om de turbofunctie in te schakelen. En nog een laatste truc: u kunt het apparaat herprogrammeren zodat u de knoppen naar believen opnieuw kunt toewijzen. Stel je voor dat je aan het spelen bent Tekken 7 – Gooien worden toegewezen aan twee knoppen, zoals A+X samen, en dit kan lastig zijn in het heetst van de strijd. Als je deze twee knoppen aan één ingang zou kunnen toewijzen, hoe gemakkelijk zou dat dan zijn? Nou, het is ook mogelijk door dit kleine wonder.

READ  Het VK zegt dat de fusie tussen Xbox en Activision de consoleconcurrentie niet zal schaden

De instructies in de doos zijn een beetje standaard, om brutaal eerlijk te zijn, maar er is een complete gids voor Brock Designs-website Die alles heel goed uitlegt. Dus als je op Xbox wilt spelen, van elke leeftijd, met elke console (zin om met Duke te spelen in Series X, dat zou interessant zijn!) Dan is de Wingman XB2 Controller Cross-Platform Adapter precies wat je nodig hebt.

Onze oprechte dank gaat uit naar Brook Designs voor het leveren van een cross-platform Wingman XB2 Controller adapter review unit. het is op Amazone Ook voor ongeveer £40.