Forza Horizon 5 review: waarschijnlijk de beste racegame ooit (pc)

Forza Horizon is altijd een veilige gok geweest voor mensen die een goed racespel willen spelen. Microsoft’s altijd herhaalde franchise ten opzichte van eerdere titels met een paar verbeteringen en tweaks om de nieuwe games een beetje anders en verfrissend te maken. Forza Horizon 5 is geen uitzondering, dus het is geen wonder dat dit de beste game in de serie is.

Na tientallen uren in Mexico te hebben doorgebracht, kan ik gerust zeggen dat Forza Horizon 5 een serieuze “Game of the Year”-mededinger is, zelfs voor degenen die niet traditioneel racegames spelen. Hoewel de spelstructuur hetzelfde blijft als in eerdere games, is het team van Playground Games erin geslaagd om een ​​kleurrijke wereld vol leuke uitdagingen te creëren.

Forza Horizon 5 is een verslavende en opwindende ervaring vanaf het moment dat je achter het stuur van je eerste auto kruipt totdat je op de knop “Quit to Desktop” drukt. Er zijn honderden evenementen op de enorme kaart, 21 verhaalmissies en meer dan 500 auto’s om te verzamelen.

Om nog maar te zwijgen van alle geheime schuurtjes die enkele van de zeldzaamste auto’s in het spel verbergen, evenals de wielspin waarmee je meer zeldzame auto’s en duizenden credits kunt winnen. Het feit dat de kaart 50% groter is dan die van Forza Horizon 4 helpt ervoor te zorgen dat je altijd iets te doen hebt in de game, althans voor een lange tijd.

Net als in eerdere games in de serie, krijg je drie auto’s om uit te kiezen, zoals de Chevrolet Corvette Stingray Coupe, de Ford Bronco 2021 en de Toyota GR Supra. Het verschil is dat je alle 3 de auto’s behoudt die na je eerste keuze starten.

READ  GoLocalProv | De computer valt in St. Johns 'derde verlies op rij

Terwijl je de auto gebruikt, verdien je punten door te driften, andere auto’s op de weg te verliezen of andere rijdoelen te bereiken, die vervolgens kunnen worden gebruikt om je vaardigheden te verbeteren tijdens het besturen van die specifieke auto. Elke auto heeft een iets andere set vaardigheden die je kunt ontgrendelen, maar ze zijn niet allemaal gerelateerd aan de manier waarop je rijdt.

Met de meeste vaardigheden die je kunt ontgrendelen, kun je meer ervaring opdoen wanneer je bepaalde acties uitvoert met je auto, of je kunt zelfs extra spins krijgen in “Super Wheelspin” om kans te maken op zeldzame auto’s of een grote hoeveelheid geld.

Ik vond het heel leuk dat je in een oogwenk tussen auto’s kunt wisselen zonder mee te doen aan een race of evenement. Het is vooral handig wanneer u van het ene bioom naar het andere gaat en u een ander type voertuig nodig heeft. Spring achter het stuur van een Ford Bronco voor een moerassig pad of rijd met een snelle auto langs de stranden van de Gulf Coast. Het is echt een geweldige ervaring om door bijna een dozijn verschillende biomen te kunnen gaan om van auto te wisselen en allerlei gekke stunts te doen.

Forza Horizon 5 is verre van een racesimulator, maar elke auto rijdt anders, en elk upgradestuk dat je via tuning maakt, heeft invloed op de prestaties van je auto. Voordat je deelneemt aan het race-evenement, mag je een auto kiezen om vanuit je garage te rijden, maar je krijgt ook aanbevelingen om je een idee te geven van het type circuit waarop je gaat rijden.

READ  SteelSeries onthult speciale pc-accessoires met 2 thema's

Forza Horizon 5 vordert door trofeeën. Elk race-evenement op de kaart levert je een bepaald aantal Honor Points op, afhankelijk van hoe goed je het doet. Zodra je het vereiste aantal prijzen hebt verdiend, ontgrendel je een verhaalevenement op een van de zes festivallocaties in Mexico.

Wat ik zo leuk vind aan Forza Horizon 5 is dat je niet gebonden bent aan een specifiek festivalevenement. Deze typen hebben meestal verschillende soorten races, dus als je niet wilt deelnemen aan een driftrace, kun je er altijd voor kiezen om in een standaardrace te rijden. Zolang je genoeg prijzen hebt, kun je ervoor kiezen om elk gewenst festivalevenement te ontgrendelen.

Alles aan Forza Horizon 5 schreeuwt “uitstekend”. De omgevingen zijn verbluffend gedetailleerd en de soundtrack is uitzonderlijk. Het progressiesysteem, het aantal auto’s en evenementen evenals het multiplayer-aspect maken Forza Horizon 5 tot een complete rijervaring.

conclusie

Hoewel Forza Horizon 5 verre van perfect is, denk ik niet dat ik meer plezier had voordat ik een racegame speelde. Sommige bugs en sommige audioproblemen kunnen de onderdompeling verbreken, maar al met al is Forza Horizon 5 een geweldige game.

Een enorme kaart die spelers uitnodigt om verschillende biomen te verkennen, een enorme lijst met auto’s met verschillende afstemmingsopties, evenals een groot aantal races, verhalen en uitdagingen maken Forza Horizon 5 de perfecte rijervaring.

Ik kan Forza Horizon 5 niet genoeg aanbevelen aan iedereen, nieuwkomers of veteranen van racegames, zoals Dit is echt een meesterwerk in zijn soort.