Gebouwen hebben ook gevoelens! Nintendo Switch, PS4 en Xbox One recensie

uitgever: Spellen samenvoegen
Ontwikkelaar: Blackstaff-spellen
Gemiddelde: digitaal / cartridge / schijf
Spelers: 1
Verbonden: Nee
ESRB: e

Met het aantal stadsbouw- / stadsbeheerspellen op de Switch is er iets speciaals nodig om echt op te vallen. Ik bedoel, afhankelijk van hoe je het definieert, zijn er Skylines, Civilization VI, Tropico 6, Constructor Plus, Subara City, Project Highrise … de lijst gaat maar door. Wees genereus met de definitie, en je kunt games gebruiken zoals Two Point Hospital, Minecraft, Dragon Quest Builders 2 en misschien zelfs Animal Crossing. Zoals ik al zei, het is nogal druk.

En vanuit dit perspectief hebben gebouwen ook gevoelens! buiten staan. Hoewel je ook ziet dat je een stad bouwt, doet hij dat vanuit het perspectief van de gebouwen zelf. Zoals de titel al doet vermoeden, zit je stad vol met bewuste – eerlijk gezegd, enigszins sentimentele – gebouwen die zeer sterke gevoelens hebben over waar ze zijn, wat ze gebruiken en wat hun buren van plan zijn te doen.

Helaas, hoezeer deze hypothese ook is uitgevonden, er zijn weinig andere gevoelens in het pand! Is dit leuk of interessant. Hoe goed de ideeën ook zijn, er zijn tal van gebreken, groot en klein, die samen een spel dat zo leuk had kunnen zijn, overstemmen.

Om te beginnen is er het feit dat de tekst hier vrij klein is, en om de een of andere reden hebben de ontwikkelaars besloten dat het beter zou zijn om het scherm te omringen met een donker kader.

READ  Anuchard voegt Xbox Series- en Xbox One-releases toe, laat in Q1 2022

Dit is slecht, want je zult veel moeten lezen in dit spel. Zoals eerder vermeld, hebben gebouwen heel sterke gevoelens over alles, en ze zijn niet verlegen om het je te vertellen, dus je wordt gevraagd om die kleine regel constant te lezen. Bovendien legt de game je graag alles uit via tekstzware lessen, zodat je meer leest.

Helaas zijn tutorials niet altijd even nuttig. In zekere zin hebben gebouwen ook gevoelens! Ze vinden vaak een manier om je veel te vertellen, zonder je veel te vertellen. Je moet je gebouwen en buurten upgraden, maar het vertelt je maar een tijdje hoe je het moet doen. Elk moment is het spel heel duidelijk wat je moet doen om naar het volgende niveau te gaan, er zijn veel momenten waarop het je een doel geeft en het dan helemaal niet uitlegt. Je moet met je eigen stadsblokken spelen, in de hoop dat je erachter kunt komen wat je precies moet doen.

Dit is weer een uitdaging, omdat de moeilijkheidsgraad hier meedogenloos is. Je verdient constant nieuwe bouwstenen om beloningen te behalen, behalve dat beloningen voor het voltooien van een taak de kosten van het ongedaan maken van een fout over het algemeen in het niet doen. Eén gebouw is verkeerd geplaatst en je kunt een heel niveau vernietigen zonder hoop op redding.

En het is heel gemakkelijk om een ​​fout te maken, omdat de besturing erg moeilijk is. Je moet de gebouwen constant op de juiste plaats zetten, behalve dat je je focus heel voorzichtig op de straat moet losmaken om dat te doen, anders verlies je het ergens en moet je teruggaan en opnieuw beginnen.

READ  Tencent versus PlayStation-, Xbox- en Nintendo-inkomsten

Het vreemde van het veeleisende karakter van Buildings Have Feelings Too! is dat ze niet lijkt te begrijpen hoe veeleisend het is. Niet alleen is het uitgangspunt goofy, maar de stad is ook gevuld met gebouwen die constant grappen maken. De combinatie van vlotte en prachtige soundtrack en de algemene sfeer waarin de game zich afspeelt, druist volledig in tegen de gameplay zelf.

In een perfecte wereld hebben gebouwen ook gevoelens! Ik zou een manier hebben gevonden om het innovatieve idee en de leuke esthetiek te combineren met een even leuke gameplay. Zoals het er nu uitziet, is er echter te veel scheiding tussen de twee om het spel de moeite waard te maken.

Het opnemen van games gaf ons ook gevoelens van gebouwen! Schakel over voor beoordelingsdoeleinden.

rang: c-