Like A Dragon (Multi, 2020) Video Game Music Review

Welkom bij Morning Music, Kotaku’s dagelijkse ontmoetingsplaats voor mensen die van videogames houden en van de coole geluiden die ze maken. Vandaag kijken we naar wat volgens mij het beste thema van de baasgevecht in de moderne geschiedenis is.

Illustratie bij artikel met de titel emYakuza: Like A Dragon / em's Best Boss Theme Makes Me Wanna Break Stuff (In A Good Way)

Yakuza: Like a Dragon (afspeellijst / lang spel) is een ongelooflijke game die aantoonbaar een verbetering is ten opzichte van zijn geliefde voorgangers die overschakelen naar een turn-based vechtsysteem. Maar in zijn nieuwe draai als rollenspel, Net als een draak nodig om één ding goed te krijgen (afgezien van de gevechten natuurlijk): de gevechtsmuziek. Hoewel ik niet groot genoeg ben Yakuza fan om de volledige soundtrack van deze game te vergelijken met eerdere inzendingen in de franchise, dat kan ik zeggen Net als een draak bevat een absolute knaller van een baasgevechtsthema in “Koelbloedig. “

Sega / Hai Dudu (YouTube)

“Cold-Blooded” verschijnt voor het eerst een paar uur later Net als een draak tijdens een cruciaal gevecht in de overkoepelende verhaallijn van het spel. Er waren niet veel baasgevechten Net als een draak tot dat moment, dus dit gevecht was misschien wel een van de meest emotionele die ik tot nu toe ben tegengekomen. Dat komt omdat dit nummer ook dient als het personage-thema voor Akira Mabuchi, een achterbakse gangster die een medewerker van de hoofdpartij vermoordde in de hoop een turfoorlog te veroorzaken in het fictieve Japanse district Ijincho.

Na het achtervolgen van de minderjarige slechterik door allerlei streken voor wat voelt als een week, Net als een draak hoofdpersoon Ichiban Kasuga en zijn bondgenoten krijgen uiteindelijk de kans om Mabuchi zelf de hand te werpen. Ik was behoorlijk gepompt om de douchebag volgende week in te smeren, en ‘Cold-Blooded’ voelde als een directe bevestiging van een veteraan Yakuza componist Hidenori Shoji en zijn team van de opwinding die ik voelde toen ik eindelijk al mijn frustratie kon kanaliseren in het uitdoven van zijn lichten.

Kijk eens naar deze klootzak.

Kijk eens naar deze klootzak.
Screenshot: Sega / Kotaku

“Cold-Blooded” zelf is alles wat je wilt, van achtergrondmuziek tot een energieke boss battle. Het begint met schetterende hoorns voordat het overgaat in een hectische clubbeat, aangevuld met een onaangename melodie die perfect past bij Mabuchi’s manier van doen. Het voelt bijna als een achtbaan, constant klimmen en dalen, ebben en stromen zoals een typische Net als een draak ontmoeting kan met één slimme zet van belastend naar feestelijk gaan. “Cold-Blooded” maakte het verslaan van Mabuchi zoeter.

Dat is het voor de ochtendmuziek van vandaag! Hoe verhoudt het nummer van vandaag zich tot je favoriete Boss Battle-thema? Geluid uit in de reacties!

READ  Sommige PC Game Pass-games zullen binnenkort op GeForce Now draaien