Persona 4 Arena Ultimax Review – PC-poort nodig voor geweldige game

ik overweeg Persona 4 Arena Ultimax Het is raar om een ​​van de hoekstenen van mijn gamecarrière te zijn. Vaak maak ik grapjes dat ik met dit spel geboren en getogen ben. Maar er is waarheid in het gevoel: Persona 4 Arena Ultimax Het bracht mijn liefde voor vechtspellen voort. Ik ken veel andere mensen in dezelfde situatie, zoals: persona 4 Episodisch sprak vooral mijn liefde voor Persona 4 Golden. Maar wat kwam er van mijn simpele verlangen naar meer? persona 4 De inhoud was een introductie tot een breed en fascinerend gamegenre. Ik heb uren en uren doorgebracht in de trainingsruimte, geprobeerd deze ongrijpbare en uitdagende combo onder de knie te krijgen, of gewerkt aan technologie waarmee ik mijn tegenstanders kan verslaan.

En de Persona 4 Arena Ultimax Het is een oprecht spel. Ik zou het niet meer dan een niche-uitje in de vechtgamegemeenschap willen noemen, maar de fans zijn allesbehalve toegewijd. Makers van inhoud blijven video’s posten over het op anime geïnspireerde vechtspel dat bijna tien jaar geleden werd uitgebracht, en ze slagen er nog steeds in om een ​​​​publiek van duizenden te bereiken. Dus als je het aankondigt Persona 4 Arena Ultimax Ik ging naar Steam in een haven, ik rende de straat op en hoorde kerkklokken luiden. Het was een schokkende en dolgelukkige aankondiging die mijn liefde voor het gemakkelijk te leren maar moeilijk te beheersen vechtspel opnieuw bevestigde.

Goed moment om te porten?

Het bestaan ​​van deze poort vereist ook een eenvoudige geschiedenisles. voordat Persona 4 Arena Ultimax Het zal zegevieren op EVO 2015, er was ook nieuws over een nieuwe master scale-update in Japan. Deze update zou niet op tijd arriveren voor ’s werelds grootste vechtgametoernooi, wat betekent dat Japan en Amerika twee verschillende games tegen elkaar speelden. Het was een frustrerende ontwikkeling in het leven van het spel, en werd erger toen de balansupdate helemaal niet uit was.

READ  Ik speel deze Lo-fi Stardew Valley-soundtrack net zo obsessief als de game

De Persona 4 Arena Ultimax De port brengt ons deze nieuwe Scale-update, simpelweg bekend als 2.0, die grote veranderingen in de cast bevat en eerder betaalde DLC gratis naar de game brengt. Maar deze poort weerspiegelt beproevingen Persona 4 Arena Ultimax zijn ontwikkeling en progressie. Hoewel we nu de 2.0-balanswijzigingen hebben, zijn er aspecten van de Steam-release en de game in het algemeen die de turbulente ontwikkelingscyclus nabootsen die we eerder hebben gezien.

De Steam-versie mist bijvoorbeeld enkele van de functies die te vinden zijn in de PlayStation-poort. Degenen die de PlayStation-versie kopen, kunnen deelnemen aan het matchmaking-systeem dat bekend staat als het “Lobby-systeem”. Het is een veelgebruikte modus in alle moderne Arc System Works-spellen, waar je een avatar kunt nemen en door een arcade-achtige omgeving kunt lopen, waarbij je vijanden kunt kiezen om te vechten. In plaats daarvan is de pc-versie vergelijkbaar met de originele Xbox 360-poort van Arcade. Het is een abstract matchmaking-systeem waarbij je alleen klassementswedstrijden of spelerswedstrijden kunt spelen. Het heeft niet echt zin om functies van een van deze poorten te verwijderen in plaats van ze toe te voegen, wat eerlijk gezegd teleurstellend is.

Persona 4 Arena Ultimax Beoordeling

Deze functie is alleen beschikbaar voor de PlayStation-versie.

Bovendien werd het spel geplaagd door controverse toen werd onthuld dat het niet zou worden uitgebracht met een netto ongedaan maken token. (De rollback-netwerkcode is een vorm van netwerkspel die de vertraging tussen spelers drastisch vermindert, in tegenstelling tot op latency gebaseerde netwerkcode.) Hoewel een massale golf van reacties van fans ATLUS en ArcSys ertoe aanzette een rollback na de lancering toe te voegen, is het verrassend waarom dat deed het niet. Krijg het als eerste ooit. Elke Arc System Works-game van de afgelopen jaren heeft een netto-code voor ongedaan maken gehad bij de release. Mijn collega en ik hebben de netwerkcode getest op basis van de vertraging die de game zou uitbrengen, wat behoorlijk gruwelijk is zoals verwacht.

READ  Het gerucht gaat dat een GTA 6-acteur op dit moment lastigvalt of sleept

Het is een beetje moeilijk om te bedenken hoe netplay deze recensie zou kunnen gebruiken. We weten dat er betere netplay komt (hoewel het terugdraaien geen garantie is voor een soepele online ervaring), maar wat we in plaats daarvan hebben gekregen, is een verbijsterend verouderd systeem dat schadelijk is voor de ervaring van beide spelers. Terwijl Guilty Gear: strijd Spelers kunnen vechten tegen anderen over de hele wereld, Persona 4 Arena Ultimax Spelers zullen genoegen moeten nemen met degenen die aan dezelfde kust wonen. Ik denk dat het daar wel bij kan blijven.

Persona 4 Arena Ultimax Beoordeling

Dat is alles wat we op Steam krijgen (en ook de sleutel).

vechtend karakter

Wat betreft het spel zelf, het is een poort van een geweldig vechtspel. Het heeft een uniek systeem waarbij elk karakter (behalve één) een karakter gebruikt. Voor degenen die geen fan zijn van Karakter of Shin Megami Tensei In de serie is een personage in feite een Pokémon of wezen dat je stuurt. Personages in het spel vechten naast hun eigen personages en gebruiken ze in combo’s, stressketens en verdediging. Het is echt een leuk en bijzonder systeem. Bovendien is het spel ontworpen om vriendelijk te zijn, maar lonend voor degenen die willen uitblinken. Mechanismen zoals automatische combo’s en het S-Hold-systeem maken dit spel gemakkelijk op te pikken voor beginners in het vechtspel. (Het was tenslotte ook de eerste keer.)

De poort wordt geleverd met het origineel Persona 4 Arena verhaal en Persona 4 Arena Ultimax een verhaal. Het is niets bijzonders, maar het is nog steeds leuk om fans te dienen voor degenen die het echt missen Karakter persoonlijkheden. Er is ook Score Attack en Golden Arena, twee modi die de intensiteit en moeilijkheidsgraad van het reguliere vechtspel verscherpen. Voor degenen die het spel wat meer willen leren, biedt de Challenge-modus je ook de kans om enkele combo’s voor verschillende personages uit te proberen.

READ  World of Warcraft is dit weekend gratis te spelen

Persona 4 Arena Ultimax 2 beoordeling

Al het andere is zoals het zou moeten zijn. Er zijn gelukkig niet veel technische problemen met deze poort, in tegenstelling tot sommige andere Arc System Works pc-poorten die last hebben van lange laadschermen en moeite met het vinden van overeenkomsten. Zolang de game functioneel goed is, is daar geen mogelijkheid voor slecht. Het is een stijlvol en geweldig vechtspel met trouwe volgers. En echt, wat kan daar mis mee gaan?

Sommigen klagen misschien over het gebrek aan daadwerkelijke nieuwe inhoud (afgezien van de nieuwe balanceringspatch), maar de meeste denk ik Persona 4 Arena Ultimax De hoop van spelers is een adem van nieuw leven. Afgezien van poortproblemen (ik hoop dat de Steam- en Switch-versies niet zullen worden opgegeven vanwege het ontbreken van een lobbymodus in vergelijking met PS4), is dit een goede game die vecht voor een tweede kans in de gemeenschapszin. Hier zijn vele uren slijpen.