Review: The Stanley Parable: Ultra Deluxe – Destructoid

Hoe te verbeteren van perfectie?

waar ben ik zelfs begin hiermee? U kunt niet beoordelen Stanley spreekwoord: Ultra Deluxe Als een normaal spel – nee, zelfs niet in de buurt. Natuurlijk zou je het een wandelsim met open einde en meerdere eindes kunnen noemen, maar hoewel dat misschien waar is, komt het niet redelijk in de buurt van de game-ervaring. Stanley spreekwoord Het is wat elke andere videogame die beweert kunst te zijn, zou moeten nastreven, omdat het in staat is om zijn stelling effectief over te brengen en je tegelijkertijd de hele tijd te vermaken.

negen jaar geleden, we hebben beoordeeld Stanley spreekwoord Toen het oorspronkelijk verscheen, en James Stephanie Stirling’s gevoel was dat het opgeven van iets betekende dat de hele aantrekkingskracht van het spel werd vernietigd, geldt hetzelfde voor Stanley Spreekwoord: Ultra Deluxe. Veel van wat deze game speciaal maakt, is de verrassing en ontdekking van alles, dus om de geest van . te behouden Stanley Spreekwoord: Ultra DeluxeIk kan alleen maar zeggen dat dit een must is. Niet alleen als een van de beste games van het jaar, houd er rekening mee, maar als een van de beste.

Stanley spreekwoord: Ultra Deluxe (pc [Reviewed]En Nintendo-schakelaarEn PS4, PS5En Xbox One en Xbox Series X | S.)
Ontwikkeld door: Crows Crows Crows
Uitgever: Crows Crows Crows
Releasedatum: 27 april 2022
Adviesprijs: $ 24,99

Ik heb pagina’s en pagina’s met notities geschreven in een poging om deze recensie samen te voegen, en ik heb mijn best gedaan om uit te leggen waarom ik denk dat deze game echt geniaal is (een woord dat ik met mate gebruik in elk deel van mijn leven, laat staan ​​​​om videogames te bespreken ). Ik denk graag dat ik een harde criticus ben, vooral als het gaat om verhalende spellen, maar Stanley spreekwoord: Ultra Deluxe Het heeft een manier om me onmiddellijk te ontwapenen elke keer dat ik het aanzet.

READ  Overwatch 2 maakt de heldhandel een grotere deal, ondanks dat hij achter de gevechtspas is opgesloten

Ondanks alle opmerkingen en sarcasme, heeft het in de kern veel charme en veel liefde voor het medium dat het is gewijd aan deconstructie. Bij elk ander spel moet ik stoppen en elke kleine monteur kiezen of hoe ik me voel over het spelen of hoe de gebruikersinterface eruitziet, maar met het risico te categorisch over te komen, praten over Stanley spreekwoord Op deze manier zul je je ontheiligd voelen.

Als je geïnteresseerd bent in het nadenken over en schrijven over videogames, is er niets verfrissender dan een game die je meeneemt op een reis, en Stanley spreekwoord Hij doet precies dat. Er is nooit een moment waarop je hoopt dat een game iets aantrekkelijks doet – het doet het gewoon, het doet het briljant, en komt op plekken die je niet had verwacht, maar je bent zo blij dat je het deed. Ik zal zeggen dat als dit soort spel niet jouw ding is, je er niet van zult genieten omdat Ultra Deluxe Inhoud neigt moeilijker tot absurd. Maar als je bereid bent om vooroordelen over wat het spel hoort te zijn en ermee om te gaan, los te laten, zul je een geweldige tijd hebben.

Nieuwe inhoud

Ik haat het om er in die termen over te praten, maar goed: als je je zorgen maakt of je waar voor je geld krijgt, maak je geen zorgen, je verdubbelt meer dan de uptime van het originele spel. Als je het over kwaliteit hebt, nou, door de nieuwe premium content wil ik mijn hand opsteken en zeggen: “Ik weet niet wat je wilt dat ik zeg.” Het doet precies wat het moet doen. Het is grappig, zelfbewust en druipend van het sarcasme, terwijl ik nog steeds slim kan schrijven waardoor ik blij ben om achterover te leunen en er een tijdje van te genieten omdat het zo goed is.

READ  Dit weekend Destiny 2 proberen te spelen zonder de API was een reis terug naar de middeleeuwen

Stanley spreekwoord: Ultra Deluxe hij is Stanley spreekwoord voor een nieuw tijdperk, voor 2022. Als het origineel een commentaar was op gamedesign en de manier waarop spelers denken over autonomie en keuze in videogames, Stanley Spreekwoord: Ultra DeluxeBonusinhoud” is gamerecensies, online recensies, sequenties en een hype in de branche – en het doet dit met hetzelfde niveau van humor en sarcasme dat je zou verwachten.

moderne dag spel

De hele ervaring deed me veel denken aan de Bo Burnham-ervaring? binnenkant. Houd ervan of haat het, deze speciale greep precies Wat ik specifiek voelde in het eerste jaar van de pandemie, op een manier waarvan ik denk dat het een tijdcapsule zal zijn voor toekomstige generaties. .’s nieuwe inhoud Stanley spreekwoordDe deluxe versie van deze heeft dezelfde soort privacy – als je wilt weten hoe het voelt om een ​​game-ontwikkelaar, een journalist of eigenlijk iedereen die in 2022 aan games werkt, te zijn, Stanley spreekwoord: Ultra Deluxe Heb je gedekt?

Een ander onderwerp om te bespreken dat ik eigenlijk wilde bespreken, is de toegankelijkheid van het spel – iets De ontwikkelaars hebben er goed over nagedacht Deze keer. Er zijn allerlei nieuwe instellingen voor alle soorten spelers, zoals meer opties voor vertaling en verbeterde in-game texturen met tekst, nieuwe controlesystemen, zoals systemen waarmee spelers door het spel kunnen vegen met eenhandige gameplay , en zelfs inhoudswaarschuwingen voor enkele van de meest intense momenten van de game. Je kunt zien dat Crows Crows Crows veel moeite heeft gedaan om ervoor te zorgen dat alle spelers van de ervaring kunnen genieten, en daarvoor moet ik ze een pluim geven.

READ  IGN Benelux Games of the Generation volgens redacteur Michael Brookhuis

Wat doe je hier nog? Ga gewoon spelen!

Stanley spreekwoord: Ultra Deluxe Hij maakt misschien grapjes over het overdrijven van de recensies, maar het is een van de weinige games die er echt een verdient. Ondanks al deze arrogantie, zou ik hier graag willen zitten en je dat vertellen Stanley spreekwoord Pretentieus en vol stront, maar ze verdient alle recht op haar claim. Persoonlijk ben ik blij dat ik hier ben om haar te zien. Er is een reden waarom het wordt beschouwd als een van de beste games ooit.

[This review is based on a retail build of the game provided by the publisher.]