Troy nu tijdelijk gratis via de Epic Games Store • Eurogamer.nl

A Total War Saga: Troy is gratis verkrijgbaar via de Epic Games Store van vandaag 15.00 uur (13 augustus) tot morgen 15.00 uur (14 augustus). De game is gebaseerd op de Iliad, het epos van Homerus dat de Trojaanse oorlog beschrijft.

Onze uitgebreide review volgt later, maar hier is een preview:

A Total War Saga: Troy valt vooral op door zijn diversiteit. Je speelt als bekende helden aan beide kanten van het conflict tussen de Grieken en Trojanen, elk met hun eigen zorgen en doelen. Achilles maakt zich bijvoorbeeld zorgen over zijn heldenstatus, terwijl Paris vooral probeert zijn gestolen minnaar Helena uit de klauwen van Menelaüs te houden. Die persoonlijke doelen geven de campagne meer flair dan in een traditionele Total War-game, die uiteindelijk draait om wereldheerschappij (hoewel die optie er nog steeds is voor de naar macht beluste gamer).

De gevechten zijn langzamer dan normaal voor de serie, vooral in vergelijking met de Warhammer-spin-off. Dat komt omdat Troje zich afspeelt tijdens de bronstijd, een tijd waarin bijvoorbeeld snelle cavalerie ontbreekt. Hoewel de gevechten minder tactisch interessant zijn dan in eerdere Total War-games, blijven ze intact vanwege de enorme schaal en het visuele spektakel.

De beslissingen die u neemt op de strategische kaart zijn uitgebreider. Omdat goud in de bronstijd niet het enige betaalmiddel was, moet je nu rekening houden met vijf goederen: brons, hout, voedsel, steen en geld. Omdat je deze alle vijf nodig hebt om een ​​welvarend rijk te behouden en uit te breiden, hebben ze een grote invloed op je strategische beslissingen. Een sterke tegenstander met veel brons is bijvoorbeeld een geschiktere vijand in de juiste situatie dan een zwakke tegenstander met weinig zeldzame goederen te bieden.

A Total War Saga: Troy kan worden gedownload van het Epic Games Store.

READ  Bespaar $ 700 op deze RTX 3080 Ti gaming-pc nu op Newegg