Marvel’s Spider-Man Remastered review voor pc – Port waardig voor een enorm spel

Ik ben me er volledig van bewust dat mijn “spelervaringen” niet zo uitgebreid zijn als ik soms zou willen. Ik had vroeger meerdere consoles, maar nu heb ik alleen toegang tot Nintendo-consoles. Toen, tot een paar maanden geleden, had ik geen computer die kwaliteitstitels kon afspelen omdat ze zo oud waren. Dankzij een vriend heb ik dat kunnen repareren, en nog op tijd ook. Omdat ik eindelijk een spel kon spelen, had ik het graag gehad toen het uitkwam. Zoals deze Marvel’s Spider-Man Remastered-recensie je zal vertellen, was het de weg en de haven waard.

Platform(s): pc (beoordeeld), PS4, PS5
Uitgever(s): Insomniac Games
Ontwikkelaar(s): Sony Interactive Entertainment
Releasedatum: 12 augustus 2022

Ja, ik weet dat ik een 4-jarige game heb verpest, maar ik kan eerlijk zeggen dat het plot de hele tijd niet voor mij is verpest, dus laten we respect hebben voor degenen die dat niet hebben gedaan. Heb het eerder aangezet, oké?

Hoe dan ook, ik was erg benieuwd in 2018 en nu om te zien hoe Slapeloosheidsspellen Hij zal Spider-Man niet alleen aanpassen aan een moderne spelomgeving, maar ook welke wendingen ze eraan zullen geven. Niet anders dan wat Rocksteady deed met de Batman Arkham-serie (en ja, er zullen genoeg vergelijkingen zijn met deze franchise in deze recensie). Tot mijn genoegen hebben ze alles gedaan waar ze konden, en ik ga eerlijk gezegd zo ver om te zeggen dat dit een van de beste Spider-Man-verhalen ooit is.

Het spel met Spider-Man begint heel goed in zijn carrière, acht jaar zelfs, en toont zich in bepaalde aspecten. Niet in de laatste plaats omdat hij eerlijk de meeste slechteriken heeft ontmoet (maar niet alle…), en een zekere reputatie heeft dankzij J. Jonah Jameson, maar toch heeft hij genoeg vertrouwen opgebouwd bij een zekere agent in Yuri Watanabe om de beller te zijn wanneer dingen fout gaan. Aan het begin van het spel werken ze bijvoorbeeld samen om uiteindelijk Wilson Fisk, ook bekend als Kingpin, te elimineren. Het is een geweldige manier om het spel te starten, en het helpt je op zijn minst een beetje vertrouwd te raken met de mechanica van het spel op het gebied van gevechten, webskaten, enz. (over beide later meer!).

Maar nogmaals, dit is nog maar het begin van het spel. Vervolgens komt de echte lijn, die Peter Parker en Spider-Man op een grote manier met elkaar verbindt. Als twee zeer belangrijke mensen in het leven van Peter Parker, zullen Martin Lee (de man die liefdadigheidsinstellingen runt die tante May helpt) en Dr. Otto Octavius ​​​​(Pete’s leraar en baas bij zijn wetenschappelijke baan) door een lange boog de innerlijke duisternis blootleggen , en bijna Peter breken in dit proces.

Dit is iets waar ik hier echt van heb genoten, en iets dat Arkham Games niet volledig kon bereiken vanwege wie Batman/Bruce Wayne is als persoon. Dit verhaal zit vol met Peter’s persoonlijkheid, hart en vertrouwen in mensen, waardoor hij meerdere malen in de problemen komt. Maar dit maakt hem ook zo vertederend voor de speler dat je wanhopig wilt dat hij stopt met pijn doen omdat jij, de speler, vindt dat hij genoeg heeft geleden. Hij heeft veel last van dit spel.

Serieus, ik kan doorgaan met hoe perfect ze Peter in deze game uitbeelden. De stem van Yuri Lowenthal snerpte van boven naar beneden. Hoe hij grappen maakt, hoe hij omgaat met mensen als MJ en tante May, tot het verdriet dat hij in bepaalde scènes overbrengt, het is allemaal prachtig. Maar niet alleen dat, we zien echt een kant van Peter Parker die alleen sommige mensen in de strips zien. En het is het feit dat, hoewel Peter bekend staat als fotograaf (waar hij op verschillende manieren naar verwijst in het spel), hij ook een briljante wetenschapper is. De persoon die zijn pakken, gereedschappen, enz. Ik vond het geweldig om deze kant van Peter hier te zien, en ik hoop dat hij doorgaat met het vervolg (Spider-Man 2 voor PS5).

READ  Homestead Arcana simulatiegame voor boerenleven aangekondigd voor de Xbox-serie voor pc

Een ander kenmerk van het spel is dat hoewel het heel goed was in het trouw blijven aan bepaalde delen van de Spider-Man-overlevering, het dingen speelde en tekende in een leuke en eerlijke wachttijd om het spel iets van zichzelf te maken. Zoals Peter die wordt geregisseerd door Otto Octavius. De tante kan heel actief zijn in liefdadigheid. MJ is onderzoeksjournalist. Norman Osborne is de burgemeester van New York City, en het gaat maar door. Sommigen houden misschien niet van alle veranderingen, maar ik vond het nuttig, vooral met de manier waarop ze sommige scènes spelen.

Waar ik op wil ingaan omdat deze game prachtig is, en ik ben er vrij zeker van dat mijn pc hem niet eens op de beste instellingen kon draaien. De stad, de personages, de filmscènes, de speciale effecten, de manier waarop de camera bepaalde momenten vastlegde, het was een lust voor het oog en ik was zo blij om alles te zien.

Marvel's Spider-Man geremasterde recensie

Ik zou nalatig zijn in deze Marvel’s Spider-Man Remastered-recensie om niet over New York City zelf te praten. In tegenstelling tot andere titels krijgen we hier heel New York City. Nou ja, in grote lijnen. We krijgen er zeker een “Marvel-versie” van als we alles te zien krijgen, van Rand Industries (zie: Iron Fist) tot Avengers Tower (hoewel ze niet de thuisbasis zijn van de game…) en andere geweldige referenties. Maar de sleutel hier is dat je van begin tot eind door de hele stad kunt slingeren, en het is een reis om precies dat te doen. Bovendien voelt de stad levend! Je luistert naar de podcast van J. Jonah Jameson (vol met Spider-Man-laster), hoort telefoontjes van de politie over misdaden en er zijn tal van nevenmissies die je van de gemiddelde persoon zou krijgen!

Ik heb veel mensen horen praten over het gebruik van “natuurlijke” webslings in dit spel, en het is waar. Je zult je eigen beat moeten vinden, vooral als je op het toetsenbord speelt zoals ik vroeger deed. Maar als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je gemakkelijk navigeren, hoge gebouwen bereiken, snel rijdende auto’s bijhouden of zelfs hoog in de lucht draaien om een ​​grotere afstand af te leggen voordat je over het web dwaalt. Ik vraag me oprecht af hoe lang het duurde voordat ze de swing-mechanica aan het werk kregen, want het was een heel gaaf gevoel om als Spider-Man door de stad te lopen.

Op het gebied van gevechtsmechanica kunnen hier de grotere Batman Arkham-vergelijkingen worden gemaakt. Omdat het vrij stromende vechtsysteem hier is, maar het is in voor- en nadelen afgestemd op Spider-Man. In dit geval is Spider-Man veel sneller dan Batman, en zijn webshooters en gadgets iets meer gefocust dan de brute kracht en counters die Batman gewoonlijk maakt in zijn games. Ja, ik weet dat Batman veel tools heeft die hij in zijn spel kan gebruiken… Daar kom ik op terug.

READ  Immortals Fenyx Rising is dit weekend gratis

Desondanks kan worden gezegd dat er veel variatie en variatie is die je hier kunt gebruiken. Omdat Spider-Man in de lucht kan springen en slingeren om vijanden neer te halen, ze aan de grond of muren in zijn webben vast te pinnen, ze te laten slingeren om vijanden te beschadigen, enz. Daarnaast heb je zijn vele pakken.

Van kaskrakers tot nichefilms en gewoon ogende films, je hebt genoeg pakken om te dragen die zowel visueel als speels bij je ‘stijl’ passen. Omdat veel van deze pakken vaardigheden hebben die je kunnen helpen in de strijd of op andere manieren. Ik gebruikte de hoofdkleur trouw gedurende de wedstrijd omdat ik de kracht ervan leuk vond, maar ik had de neiging om andere kleuren te proberen.

De game had ook veel plezier totdat het escaleerde, wat het derde hoofdstuk is met Sinister Six. Maar dat is prima, want je had het gevoel dat je bijna alles moest doen wat je in de stad zag. Misdrijven stoppen, illegaal vastgehouden gevangenen bevrijden en magazijnen vol slechteriken overvallen, er is veel te doen in deze game buiten het hoofdverhaal om. Zonder de DLC aan te raken (wat ik binnenkort zal doen …), heb ik 23 uur in deze game gestoken en soms had ik echt het gevoel dat de tijd vloog door gewoon wat speurtochten en zijmissies te doen en het hoofdverhaal niet aan te raken, dat is echt cool .

En terwijl ik met Yuri Lowenthal inga op stemacteren, wil ik hulde brengen aan alle anderen die dit tot leven hebben gebracht door leven en echte persoonlijkheid te geven aan de personages die ze speelden. Deze game had gemakkelijk mijn favoriete versie van tante May op basis van zijn geklets en Peter. Martin Lee en Otto Octavius ​​verschenen af ​​en toe als sympathieke schurken. En ja, JJJ en Norman Osborne kwamen allebei over als totale idioten. Het was geweldig.

Helaas moet ik ter zake komen in Marvel’s Spider-Man Remastered-recensie waar ik praat over dingen die ik niet leuk vond. Omdat sommige dingen hem naar mijn mening weerhielden van perfectie.

De sleutel onder hen is het toetsenbordbesturingssysteem. Ja, ik speelde op een toetsenbord, niet op een gamecontroller. En ik weet zeker dat veel andere mensen dat ook zullen doen. Mijn punten zijn dus correct. Hoewel je het besturingsschema naar wens kunt aanpassen, voelde het soms alsof ik een beetje moest onthouden om de juiste combo’s en bewegingen uit te voeren om de slechteriken uit te schakelen. In het begin stierf ik een paar keer omdat mijn capaciteiten geen invloed hadden op de “brute” misdadigers. Ik moest dus specifieke dingen doen om het te verwijderen, wat in het begin niet altijd gemakkelijk was.

Later in het spel moet je het opnemen tegen huursoldaten onder leiding van Silver Sable zelf. jongens die je graag neerschieten met raketwerpers terwijl je je met hen bezighoudt. Serieus, op een van de sable-gevangenismissies? Het kostte me zo lang om dit voor elkaar te krijgen dat ik eerlijk ademde tegen de tijd dat ik klaar was. Ik heb nog nooit zo’n verpletterend gevoel gehad in Batman Arkham-spellen (buiten Batmobile-missies, maar we kennen allemaal die dikke). Ik heb gehoord dat spelen met een controller beter is, maar die optie had ik niet, dus mijn ervaring worstelde een beetje.

Je krijgt ook veel tools in het spel, maar het is heel gemakkelijk om ze te vergeten of te upgraden, en sommige, zoals de Trip Mine, voelden alleen in bepaalde situaties nuttig. Om nog maar te zwijgen van het feit dat hij bij gebruik niet meteen oplaadt. Dus als je van de ene overtreding naar de andere gaat, zit je zonder je beste uitrusting, en dat frustreerde me een beetje.

READ  Een PlayStation-leaker beweert dat pc-poorten van de vlaggenschip-PS5-exclusives in 2024 zullen verschijnen

Een ander probleem waarvan ik weet dat anderen het hebben gehad, waren de zijmissies van Mary Jane/Miles. Voor alle duidelijkheid, ik vond het leuk hoe beide in het spel werden afgebeeld (min of meer), maar de soms “wandelende missies” waren echt lastig om voorbij te komen. Vooral als je moet proberen “de bewakers weg te trekken” zodat je er voorbij kunt komen. Doe je het af en toe? zeker. Maar we moesten dit voor beiden een paar keer doen, en ik kon niet wachten om het achter de rug te hebben.

Niet in de laatste plaats tijdens de Miles vs Rhino-missie, waar ik een manier vond om aan de schurk te ontsnappen zonder het ontworpen pad te volgen… en dat leidde ertoe dat ik struikelde en de missie opnieuw moest doen. Ik wist niet waar ze me heen wilden, omdat ik niet gewend was om als Miles te spelen en dus niets zag waar ik op kon klimmen. Daarnaast was het heel vreemd dat ze allebei hun eigen “spinnenzin” hadden zonder krachten. Miles is ook gewoon een superhacker zonder echte uitleg, en dat moest je natuurlijk in het spel gebruiken … alleen in zijn secties.

Voor mij brak het echt de stroom van het spel.

Ten slotte, terwijl sommige “baasgevechten” de hype waarmaakten, deden anderen dat niet. De strijd van Martin Lee was zwaar en mooi, en de strijd van dokter Octopus werd op sommige punten op veel manieren vernietigd. Maar de gevechten met de andere vier leden van de Sinister Six ontbraken op sommige punten. Vooral wanneer Rhino en Scorpion letterlijk vechten in een zeecontainer die is verzegeld door Spider-Man. Beetje flauw. Oh, en Sable, van “Ik ga je vermoorden” naar “Ik haat je niet meer” in één scène zonder echte reden, vond ik raar.

Maar zelfs met deze lage punten eindigt deze Marvel’s Spider-Man Remastered-recensie op een hoogtepunt. Omdat dit spel echt ongelooflijk is. Ik heb het van begin tot eind met veel plezier gespeeld; Als ik het niet speelde, bereidde ik me erop voor als ik kon.

Je zult letterlijk verdwalen in dit spel en je zult veel plezier beleven aan het doen van side-quests, het maken van foto’s van oriëntatiepunten, het zoeken naar items, je zult verrast zijn wie en wat er daarna zal verschijnen, hoe minder punten je in het algemeen een beetje minder belasten. Ik hoop dat het volgende vervolg ook op pc komt, zodat ik ervan kan genieten. Want als dit de eerste release van Insomniac is… kun je je voorstellen hoe ver ze zullen proberen het vervolg te maken?

Ik kan niet wachten om erachter te komen.

Marvel’s Spider-Man geremasterde recensie

Overzicht

Marvel’s Spider-Man Remastered is niet alleen een hoogtepunt in videogames voor superhelden, maar in alle games. Het verhaal, de mechanica, de diepte van NYC, het is iets moois. Dus als je het niet op PS4/PS5 kunt spelen, probeer het dan zeker op pc.

• Marvel’s Spider-Man geremasterde recensie