RIG Nacon Pro Compact review – Schat, je hebt je Xbox-console getrimd

De RIG Nacon Pro Compact is iets goedkoper dan je standaard Xbox-pad voor $ 49,99 / £ 44,99, maar voelt nog steeds net zo goed aan als het beproefde origineel van Microsoft. Het leent zelfs enkele van de meest bekende functies van de beste pc-controllers om boven de rest uit te komen, maar worstelt om zijn eigen identiteit te vinden wanneer PowerA Enhanced vergelijkbare functies biedt voor een adviesprijs van slechts $ 34,99 / £ 34,99.

De eerdere high-end gamepad-projecten van het bedrijf zijn redelijk goed, zoals de Nacon Revolution Unlimited, die een geweldige pasvorm en afwerking biedt en meer biedt dan een standaardconsole. Hoewel dit budgetmodel dat niet is, Zoals Het zit boordevol functies en staat nog steeds op één lijn als het gaat om bouwkwaliteit.

De RIG Nacon Pro Compact wordt geleverd in zwart of wit, wat niet zo aanpasbaar is als de console die is gemaakt door Xbox Design LabHet is elegant, met een glanzende lak op de achterkant en gouden accenten – wat misschien plakkerig klinkt, maar hier echt goed werkt. Gepositioneerd naast de officiële Xbox-console, is hij merkbaar kleiner en dunner, wat hem de perfecte keuze zou kunnen maken als je de eerste te groot vindt.

Hoewel het misschien comfortabeler aanvoelt voor mensen met kleinere handen, maakt het kleine formaat het iets minder comfortabel voor lange gamesessies als je een grotere hand hebt zoals ik, maar het lijkt erg op een PlayStation-controller als je het joystickontwerp negeert.

Als je echter ooit de Joy-cons op een Nintendo Switch hebt gebruikt, voelt de RIG Nacon Pro Compact comfortabel aan. vijver in vergelijking. De gestructureerde achterkant geeft je ook een stevige grip op de console, zelfs als je handpalm begint te zweten.

READ  Firefighting Simulator - The Squad brengt de actie volgende week naar Xbox

Helaas heeft de RIG Nacon Pro Compact ook de geweldige D-pad voor de nieuwste Xbox-controllers verloren. Het werkt natuurlijk nog steeds in acht richtingen, maar het voelt als de vierwegbesturing die te vinden is in consoles die twee decennia oud zijn, en het is gewoon niet zo gemakkelijk te gebruiken. De triggers hebben ook een beetje beweging, wat eigenlijk handig kan zijn in FPS-games, maar dit maakt het moeilijk om het gas en de remmen in racegames aan te passen. Aan de andere kant hebben de knoppen en bumpers een bevredigende klik.

Close-up van duimstok met bedrukt Nacon-logo

Thumbsticks hebben een concave vorm, maar zijn merkbaar plat in vergelijking met andere modellen en voelen een beetje glad aan ondanks de texturen aan de bovenkant. Je hebt een goede vaardigheid nodig om acties uit te voeren zonder je duim van de sticks te halen, want er zijn geen programmeerbare knoppen aan de achterkant – wat goedkopere concurrenten zoals PowerA Enhanced in dit opzicht voorop stelt.

Als bekabelde console profiteer je van bijna nul latentie en hoef je je nooit zorgen te maken dat je batterij tijdens een wedstrijd leeg raakt. De gevlochten kabel beschermt de delicate draden binnenin en zou een tijdje sterk moeten blijven, maar als het buiten de garantie valt en er iets misgaat, heb je pech omdat de kabel niet breekt. Ik zou graag een verwijderbare kabel zien in een toekomstige update van dit model, om het gemakkelijker te maken om meer te verplaatsen of te repareren.

Hoofdtelefoonaansluiting op Nacon Pro Compact

De 3,5 mm koptelefoonaansluiting heeft een klein trucje in petto, waardoor je Dolby Atmos surround sound-technologie aan je gamingheadset kunt toevoegen. Het is echter niet de console die het juridische werk doet, want het is slechts een softwarelicentie die op de console is geregistreerd, waardoor je de Dolby Access-app kunt gebruiken zonder $ 15 / £ 15 voor de functie uit te geven. Het verbetert de geluidskwaliteit in ondersteunde games zoals Forza Horizon 4 en Microsoft Flight Simulator, en als je echt geïnteresseerd bent in het uitproberen van de technologie, is dit een functie die je kan belasten met concurrenten.

READ  Starfield komt nog steeds uit in de eerste helft van 2023, volgens de officiële ondersteuningspagina

Het downloaden van de Pro Compact-app is de enige manier om het meeste uit deze console te halen, aangezien u een aanpassingsniveau zult vinden dat overeenkomt met duurdere modellen zoals de Thrustmaster Eswap X Pro en Xbox Elite Series 2.

Hier kun je alle knoppen op de controller naar wens resetten, samen met de veranderende responscurves van de sticks tussen vijf vooraf ingestelde modi, ontworpen voor verschillende soorten games. De arcade-modus is vooral handig gezien de teleurstellende D-Pad, omdat het de linker joystick een analoog gevoel geeft in Street Fighter V. Je kunt geen aangepaste responscurves maken, maar deze vijf instellingen dekken de meeste basissen.

Er zijn ook vier trigger-presets, waarbij de dode zones worden gewijzigd tussen modi zoals “Race and Sports”, waarbij volledige reizen worden gebruikt, naar “FPS”, waarbij 50% van de reizen wordt vastgelegd als volledige slag. Helaas kunnen deze instellingen, net als sticks, niet worden aangepast. Zelfs wanneer de volledige lengte van de triggers wordt gebruikt, is het aanzienlijk kleiner dan de standaard Xbox-console, waardoor het moeilijker te gebruiken is in racegames.

Als je andere consoles te groot vindt, is de RIG Nacon Pro Compact misschien de pad voor jou, met een compacte voetafdruk die er nog steeds in slaagt om het geweldige gevoel van zijn grotere tegenhangers te behouden. Het is ook uitstekend als een competitieve budgetconsole, dankzij de aanpassing als het gaat om mapping-knoppen en dode zones.

Het is jammer dat er geen verwijderbare kabel of draadloze verbinding is voor draagbaarheid die past bij het kleine formaat, maar de spelers vallen een beetje tegen, afhankelijk van welke games je speelt. Het weglaten van de knoppen of de programmeerbare achterpaddles is ook teleurstellend, omdat er goedkopere pads zijn met een paar macro’s aan de onderkant. Het biedt echter nog steeds krachtige aanpassingsopties voor minder dan de officiële Xbox-console, en het voelt geweldig aan met een solide build. En als je de voorkeur geeft aan het gevoel van een kleinere console, is de RIG Nacon Pro Compact misschien wel het beste kleine bord dat je met een beperkt budget kunt kopen.

READ  Halo Infinite op Xbox Series X voor Dolby Atmos - wat dat betekent voor multiplayer

{“Scheme”: {“Pagina: {“Inhoud: {“Titel: “RIG Nacon Pro Compact Review – Beste, je hebt de Xbox-console gekrompen”, “Type:”Hardware】”Categorie:” Games-Software “} ,”Gebruiker”: {“loginstatus”: false},”game”:{” publisher “:””,” genre “,” title “:” Gaming-hardware “,” genres “>: null } }}}